نیکی و کمک به همنوع از جمله مفاهیم ارزشمندی است که سفارش بسیاری در اسلام به آن شده است، به گونه‌ای که حضرت علی(ع) می‌فرماید: «خوشا به حال آنکه به بندگان خدا نیکی کند و برای آخرت خود زاد و توشه برگیرد.»

محمد جواد فولاد

بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، از جمله خیریه‌های مردم‌نهاد است که در سال ۱۳۸۰ با هدف محرومیت‌زدایی و کمک به افشار آسیب‌پذیر تشکیل شد. البته هدف از تشکیل این خیریه تنها تأمین نیازمندی خانواده‌های کم برخوردار نبود بلکه به دنبال راهکاری بود تا به خانواده‌های نیازمند و محرومان اثبات کند که تنها نیستند و خیّران و نیکوکاران در کنارشان هستند.

خیریه آبشار عاطفه‌ها، این بار و در آستانه فرا رسیدن مهرماه به غرب تهران آمد تا با اجرای رزمایش آوای مهر در ورزشگاه دوازده هزار نفری آزادی، ۵ هزار بسته تحصیلی مانند کیف، نوشت‌افزار، کفش و پوشاک، به همراه ده‌ها تبلت میان دانش‌آموزان نیازمند توزیع کند. در این طرح آبشار عاطفه‌ها تلاش کرد با اهدای این بسته‌ها نه تنها غم را از دل نوجوانان و دانش‌آموزان نیازمند دور و لبخند را مهمان لبان آنها کند، بلکه امید به آینده‌ای روشن را به این نسل هدیه دهد. این خیریه مردم نهاد ۸۳۰ نمایندگی در کشور و ۱۵۰ دفتر در سطح تهران دارد که در مناطق مختلف شهر تهران مشغول به کار هستند.

حدود ۴۵۰ هزار «مهرجو» تحت حمایت خیریه آبشار عاطفه‌ها قرار دارند. البته خیّران و حامیان آبشار عاطفه‌ها کمک‌هایشان را تنها به اهدای بسته تحصیلی و معیشتی محدود نکردند. این افراد در همه شرایط بحرانی مانند سیل، زلزله و حتی شیوع بیماری کرونا پایه کار بوده و با کمک‌های خود در زمینه‌های مختلف مانند کمک به ازدواج و تهیه جهیزیه جوانان نیازمند، تهیه دارو و کمک به بیماران به یاری نیازمندان رفتند. اشتغالزایی و کمک به ایجاد اشتغال هم از مهم‌ترین اقدامات خیریه آبشار عاطفه‌ها است، دغدغه‌ای که بسیاری از سرپرستان خانوار دارند. خیریه آبشار عاطفه‌ها در کنار ایجاد زمینه اشتغال بانوان سرپرست خانوار و سرپرست خانواران نیازمند، تلاش کرده با خرید تولیدات این افراد و عرضه آنها در بازارچه‌های فصلی نگرانی‌های این قشر جهت فروش محصولات‌شان را کم کند و تمامی این موارد به جز حمایت مستمر و همراهی خیّران امکان‌پذیر نیست.

کد خبر 627679

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار زیر پوست شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha