مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
۰ نفر

واژگان مهربانی و ایرانی به‌طور عجیبی به هم گره خورده و این دو به‌گونه‌ای با یکدیگر عجین شده‌اند که حتی در شرایط اقتصادی سخت هم، مردم در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های مختلف با عناوینی مانند «مهربانی هنوز هم هست» پویش مهر و مهربانی و.... برگزار می‌کنند.

کمک

همشهری -این پویش‌ها در روزهای بازگشایی مدارس  وابتدای سال تحصیلی بیشتر می‌شود تا کمکی برای نیازمندان باشد.

رویش مهر با دانشجویان شریف

یکی از پویش‌ها را دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با عنوان «رویش مهر» برپا کرده‌اند. در این طرح از دانشجویان و شهروندان خیر خواسته شده در حد توان کمک کنند تا امکان خرید ملزومات 150دانش‌آموز نیازمند فراهم شود. این کودکان نیازمند نوشت‌افزار، لباس، کیف و کفش هستند و خیریه فردای سبز دانشگاه صنعتی شریف همچنان به‌دنبال تهیه این نیاز دانش‌آموزان محروم است تا آنها با دغدغه کمتری سال تحصیلی خود را آغاز کنند. علاقه‌مندان می‌توانند برای مشارکت با این خیریه در تماس باشند.

کوله‌پشتی در شرق تهران

در پویش پویش جمع‌آوری کوله و نوشت‌افزار ویژه کودکان نیازمند توجه در منطقه۱۳ هم کمک‌های مردمی و وسایل مختلف از خیران توسط اداره آموزش‌های شهروندی مناطق 22‌گانه جمع‌آوری و در مرحله بعد در قالب کوله و نوشت‌افزار به منطقه 13به‌عنوان دبیرخانه این طرح در شهر تهران ارسال می‌شود. البته 1100کوله همراه با نوشت‌افزار توسط شهرداری منطقه۱۳برای توزیع میان دانش‌آموزان نیازمند تهیه شده است. به‌زودی کوله‌ها و نوشت‌افزار اهدایی برای تحویل به دانش‌آموزان از نگارخانه شرق تهران ارسال شود.

از سعادت‌آباد به روستاها

گروهی از خیران محله سعادت‌آباد با راه‌اندازی کانون خیران سعادت‌آباد در حال کمک به نیازمندان هستند. در آستانه مهر هم اعضای کانون پویش کمک به دانش‌آموزان روستاهای محروم را برپا کرده‌اند و امسال بیشترین تمرکز کمک به روستاییان میرآباد است. روستایی که 150دانش‌آموز در 2نوبت صبح و عصر در آن تحصیل می‌کنند و خانواده‌هایشان توان خرید لوازم برای آنها را ندارند. خیران در حال تدارک نوشت‌افزار هستند.

جشن عاطفه‌ها در مدارس

هر سال جشن عاطفه‌ها تجلی مهر عمومی ایرانیان است. این جشن یک هفته و در مکان‌های مختلف برگزار می‌شود. امسال هم هفته اول و دوم مهرماه پایگاه‌های فیزیکی جشن عاطفه‌ها به‌صورت نمادین در مدارس و هفته اول مهر در محل برگزاری نمازجمعه برپا خواهد شد. همچنین خیران می‌توانند مشارکت‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۹۱۹ یا از طریق کد دستوری #۱۲* یا #۸۸۷۷* پرداخت کنند.

کد خبر 790365

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha