پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
۰ نفر

شناسایی نقاط ناایمن محله‌های منطقه ۸ در دستور کار معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۸ قرار گرفته‌است.

بي دفاع

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردارمنطقه ۸ دراین‌باره گفت: «مؤلفه‌هایی مانند توسعه نامتناسب شهری، طراحی نامتناسب، موضوع روشنایی معابر، گذرهای خلوت، فرم فضا، دسترسی به وسایل نقلیه عمومی و... از جمله شاخص‌های شناسایی شده در زمینه ناامنی است که رفع آنها در منطقه ٨ در دستور کار قرار گرفته است.» «محمد بنی‌حسن» ادامه داد: «وجود فضای بی‌دفاع شهری منجر به بروز مشکلات و ایجاد آسیب‌های اجتماعی شده و سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد. به همین سبب تلاش ما این است که فضای کالبدی منطقه را برای همه گروه‌ها به‌ویژه زنان و کودکان ایمن کنیم تا همگان با آرامش خاطر بتوانند ضمن حضور در شهر، فعالیت‌های اجتماعی خود را پیش ببرند.»

او افزود: «از این‌رو برای سالم‌سازی محیط شهری، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، کمک به افراد آسیب دیده و همچنین ایجاد امنیت برای خانواده‌ها، نقاط ناایمن و بی‌دفاع شهری در محله‌های منطقه با همکاری شهرداری نواحی شناسایی شده‌است.» او تأکیدکرد: «تاکنون ۲۰ نقطه از نقاط ناایمن در منطقه ۸ شناسایی شده و شناسایی محل‌های دیگر هم همچنان ادامه دارد. این میان بوستان تمدن از جمله نقاط ناایمن است که به پاتوق معتادان تبدیل شده بود اما اکنون ایمن شده‌است.»

بنی حسن ادامه داد: «این بخش به فضای شن بازی برای کودکان تبدیل شده و همچنین باغی در محله زرکش وجود داشت که اکنون بوستان ترنج زندگی جای آن را گرفته است. همچنین بوستان یاسمن هم مجهز به دوربین مداربسته شده‌است. شهروندان می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند و نقاط ناایمن را اطلاع دهند تا در اسرع وقت مشکلات آنها برطرف شود.»
 

کد خبر 626373

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha