مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
۰ نفر

ویتامین C همیشه یکی از ویتامین‌های مورد توجه برای حفظ سلامت بوده است.

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از زی نیوز، اما ویتامین C چیست و چرا برای بدن انسان بسیار مهم است؟ 

مصرف ویتامین C چه فوایدی برای بدن دارد

  • تقویت کننده سیستم ایمنی

ویتامین C به تولید لنفوسیت‌ها و فاگوسیت ها که گلبول‌های سفید خون هستند و از بدن در برابر عفونت محافظت می‌کنند، کمک می‌کند. همچنین سلول‌های سفید خون را قادر می‌سازد تا کار خود را به طور مؤثر انجام دهند. این ویتامین آنتی اکسیدان است که به پوست کمک می‌کند تا با باکتری‌ها مبارزه کند. همچنین زمان بهبود زخم را کوتاه می‌ک

  • کاهش خطر بیماری‌های مزمن

ویتامین C بهترین آنتی اکسیدان است و سطح آنتی اکسیدانی را در بدن انسان افزایش می‌دهد. گفته می‌شود میزان استرس اکسایشی را از بدن کاهش می‌دهد که در نهایت منجر به کاهش خطرات بیماری ناشی از بیماری‌های مزمن می‌شود.

فواید مصرف ویتامین C در مقابله با نقرس

  • پیشگیری از کمبود آهن

آهن یک ماده مغذی حیاتی برای بدن است و کمبود آن باعث کم خونی می‌شود. ویتامین C به جذب آهن در خون کمک می‌کند که در نهایت منجر به بهبود میزان آهن در بدن می‌شود و مواد مغذی بدن را متعادل می‌کند.

  • کاهش خطر بیماری قلبی

فاکتورهای پرخطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عبارتند از فشار خون بالا، کلسترول بد، تری گلیسیرید بالا. مصرف مقدار مشخصی از ویتامین C می‌تواند میزان این عوامل خطرساز را تعدیل کند و در نهایت خطر ابتلاء به بسیاری از بیماری‌های مرتبط با قلب را کاهش می‌دهد.

  • کمک به ترمیم عفونت‌های پوستی

ویتامین C برای تولید کلاژن بسیار مهم است و به تعدیل کراتوز که برای داشتن پوست صاف، درمان مو خشک، ریزش مو، ناخن‌های شکننده، و پوست خشک بسیار مهم است.

کد خبر 625280
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha