سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

قابلمه جزء آن دسته از لوازم ضروری منزل به شمار می‌آید که تقریبا زندگی بدون آن غیر ممکن است.

حتی اگر به تنهایی زندگی می‌کنید و بیرون از منزل غذا می‌خورید باز هم نمی‌توانید لزوم وجود دست کم یک قابلمه را در منزلتان انکار کنید.

در واقع از زمانی که بشر آتش را کشف کرد توانست لذت غذای پخته شده را تجربه کند و در همین زمان بود که دیگ‌ها اختراع شدند.

در گذشته اغلب دیگ‌ها از جنس مس بودند و کارشناسان معتقدند پختن غذا در این دیگ‌ها بهتر از ظروفی است که در چند سال اخیر به بازار آمده‌اند.

البته یکی از مشکلات همیشگی دیگ‌ها و قابلمه های مسی، چسبیدن غذا به آن و دشواری شست وشو پس از ته گرفتن غذا بود اما با اختراع ظروف تفلون این مشکل حل شد و اکنون هیچ‌کس نگران سختی سابیدن قابلمه‌ها با سیم ظرفشویی نیست چون خاصیت ظروف تفلون این است که غذا به آنها نمی‌چسبد.

البته باید توجه داشت که این ظروف عمر مفیدی دارند و جدا شدن قطعات تفلون از قابلمه نشان‌دهنده به پایان رسیدن عمر آن است.

با این حال برخی پس از اینکه قابلمه‌های تفلون وارد این مرحله می‌شوند، آنها را تعمیر کرده و مجدا روکشی از تفلون روی قابلمه‌ها می‌کشند که این اقدام از نظر کارشناسان صحیح نیست و می تواند سلامتی افراد را تهدید کند.

هر چند ظروف تفلون خارجی از کیفیت مطلوبی برخوردارند اما طی سال های اخیر
سرمایه گذاری نسبتاً مناسبی جهت تولید ظروف تفلون از سوی شرکت های مختلف صورت گرفته و در حال حاضر ده‌ها مارک داخلی تفلون در بازار مشاهده می شود.

از سوی دیگر، به علت رقابت شدیدی که در بازار حاکم است، هم قیمت ها و هم کیفیت محصولات به شدت نزدیک است و همین موضوع انتخاب را برای مشتریان دشوار کرده است.

با این حال با افزایش عرضه ظروف نچسب تیتانیوم در بازار، استقبال خریداران از ظروف تفلون تا حدود زیادی تحت تاثیر قرار گرفته است.

به گفته کارشناسان مزیت های قابل توجه ظروف نچسب تیتانیوم نسبت به ظروف تفلون و معمولی موجب شده که این ظروف به تدریج علاقه مندان و مشتریان خود را پیدا کنند.

البته باید در نظر داشت که قیمت ظروف تیتانیوم بسیار بیشتر از ظروف تفلون معمولی است.

کد خبر 62354

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز