دوشنبه ۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: کشاندن مردان به آشپزخانه در بسیاری موارد یک "هنر" به شمار می‌‌آید، اما دست‌اندرکاران یک مجله‌ آلمانی تصمیم ‌گرفته‌اند که آشپزخانه را به یکی از پاتوق‌های محبوب مردانه تبدیل کنند.

مجله‌ "بیف" آمده تا مردان را آشپز کند!

ناشران مجلات در آلمان اغلب از کاهش شمار فروششان شکایت دارند و از آمار پایین آگهی‌هایی می‌گویند که برای چاپ به دفتر مجله ارسال می‌شوند.

در بحبوحه‌ کسادی فروش، یکی از ناشران آلمانی با چاپ سه مجله‌ مخصوص برای مردان در پی جذب مشتری برآمده است.

البته این مجله‌ها هیچ‌کدام درباره‌ صنعت خودروسازی یا دستاوردهای تازه‌ فناوری نیست که مردان عادت به خواندن آنها دارند، بلکه قرار است تا مردان را به دنیاهای دیگری علاقه‌مند کنند.  

در این بین باید این مجله را نماینده‌ شایسته‌ای برای این "حمله‌ انتشاراتی" دانست؛ مجله‌ "بیف"، اولین مجله‌ ویژه‌‌ آشپزی و زندگی برای مردان اهل آشپزخانه.

صرفه‌جویی در وقت

شاید این نکته چندان به چشم نیاید، اما طی سالیان اخیر رفته‌رفته آشپزخانه  برای بسیاری از مردان تبدیل به یکی از مکان‌هایی شده است که می‌توان اوقات بیکاری را در آن گذراند. یان اشپیل‌هاگن، سردبیر مجله‌ "بیف"، می‌گوید: « در اینجا بحث بر سر این نیست که غذا سریع طبخ شود، سالم و از نظر مالی مقرون به صرفه باشد، یا این که بچه‌ها خوششان بیاید، بلکه نکته‌ مهم تنها تفریح و تفنن است.»

به گزارش دویچه‌وله، به دلیل همین تفریح و دور هم جمع شدن هم بوده است که در این مجله می‌توان دستورهای طبخ غذایی را پیدا کرد که برای شش نفر یا بیشتر نوشته شده‌اند. طبیعی است که زنان هم می‌توانند از این دستورها استفاده کنند، اما به احتمال قوی این تنها مردان خواهند بود که از تبلیغ این مجله برای خرید آنلاین مواد غذایی استفاده خواهند کرد تا به این وسیله به خود زحمت راه افتادن در فروشگاه‌ها را ندهند.

طبیعی است که آشپزی کردن نیاز به صرف وقت دارد که گاهی ممکن است چندین ساعت هم به طول بینجامد. سردبیر این مجله می‌گوید: «اما قطعا به اندازه سوار شدن به هوایپما و رفتن به یک شهر دیگر برای تماشای مسابقات فوتبال جام قهرمانی اروپا وقت نخواهد گرفت.»

پیوند مردان و بیف

بیف یعنی گوشت گاو و انتخاب این نام برای این مجله ممکن است کمی پرسش‌برانگیز باشد. شاید پرسیده شود که چرا نام سبزیجات یا غذاهای گیاهی برای این مجله مردانه انتخاب نشده است؟

یان اشپیل‌هاگن برای این سئوال هم پاسخی دارد: « برای این که ما می‌خواستیم تأکید مردانه‌ محکمی داشته باشیم و سبزیجات چیزی نیست که در این رابطه در لحظه‌ اول به ذهن خطور کند. به صورت کلیشه‌ای بیشتر سبزیجات را با خانم‌ها و آشپزی مرتبط می‌کنند.»

مجله‌ بیف در یک کلام دارای همان خصوصیاتی است که مردان نیز از آن بی‌نصیب نیستند: پیچیدگی، علاقه به خریدن چیزهای گران، خوب، ظریف و کمیاب.

البته این مجله هنوز در اول راه است و باید دید که آیا مردان اهل آشپزی به آن روی خوش نشان خواهند داد یا خیر.

کد خبر 98158

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز