سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۰ - ۰۷:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت توصیه‌هایی برای بهداشت ظروف مواد غذایی ارائه داد.

تحقیقات نشان داده است که ظروف استیل و شیشه‌ای (پیرکس) حداقل واکنش را با مواد غذایی داشته و جزء بهترین ظروف پخته غذا هستند.

ظروف لعابی تا زمان آسیب ندیدن لعاب آن قابل استفاده هستند و ظروف مسی به حرارت و مواد اسیدی به شدت حساس بوده و می‌توانند با ماده غذایی وارد واکنش شوند.

بر اساس اعلام وب‌دا، ظروف چینی نیز در حقیقت جزء ظروف لعاب‌دار بوده و تا زمانی که آسیب فیزیکی ندیده‌اند قابل مصرف هستند. همچنین ظروف ملامینی باید دارای پروانه ساخت معتبر از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و در زمان مصرف هیچ‌گونه آسیب فیزیکی ندیده و تغییر رنگ هم نداده باشند.

بهتر است ظروف پلاستیکی سفید رنگ و تهیه شده از مواد اولیه نو استفاده شود.

ابزار چوبی به دلیل ضریب انتقال حرارت بسیار پایین در پخت، کاربرد زیای دارند اما به دلیل بافت متخلخل، عملا امکان شستشو یا ضدعفونی صحیح آنها وجود ندارد، بنابراین باید از ظروف چوبی صاف و صیقلی که آسیب فیزیکی ندیده‌اند، دچار سوختگی نشده‌اند و دارای درز و شکاف نیستند، استفاده کرد.

ظروف تفلون یکی از ظروف مقاوم به حرارت هستند که تا زمان عدم خراشیدگی سطح داخل قابلمه قابل مصرف هستند و بازسازی تفلون‌ها کاملا غیربهداشتی است.[ارتباط کلسترول بالا در کودکان و طبخ غذا در ظروف تفلون]

کد خبر 140157
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز