همشهری آنلاین: کارشناسان آمریکایی در یک مطالعه جدید هشدار دادند استفاده از مایکروفرهای کم وات باعث می‌شود که مواد غذایی به اندازه کافی طبخ نشوند و همین امر می‌تواند سلامت کاربران را به خطر بیندازد.

پخت غذا در مایکروفر

به گزارش ایسنا، کتی برنارد کارشناس بخش خدمات بازرسی و ایمنی غذایی در دپارتمان کشاورزی آمریکا تاکید کرد با توجه به نتایج این مطالعه آگاهی از توان الکتریکی مایکروفری که از آن روزانه برای پختن غذاها استفاده می‌کنیم، حائز اهمیت است.

به گزارش یونایتدپرس، این کارشناسان در بیانیه‌ای در این رابطه دستورالعمل تشخیص توان طبخ مایکروفرها را منتشر کردند.

آنها می‌گویند: میزان توان این به اصطلاح اجاق برقی را می‌توان از روی مدت زمان جوش آمدن یک لیوان آب در داخل آن، اندازه‌گیری کرد. به این ترتیب اگر یک لیوان آب جوش در داخل مایکروفر ظرف دو دقیقه یا کمتر به جوش آید، توان این وسیله بالا و حدود 1100 وات است در حالی که اگر این زمان چهار دقیقه یا بیشتر طول بکشد توان مایکروفر حدود 625 وات و نسبتا پایین است. اگر توان دستگاه شما پایین است باید غذا را در مدت زمان بیشتری طبخ کنید تا به خوبی پخته شود.

این کارشناسان هشدار دادند اگر غذاها داخل مایکروفر خوب پخته نشوند باکتری‌های موجود در آن نابود نخواهند شد و در نتیجه سلامت کاربران را به خطر می‌اندازد.

 

کد خبر 190912
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز