همشهری آنلاین: کارشناس مواد آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: نگهداری مواد اسیدی در ظروف روی مناسب نیست.

نگهداری مواد غذایی اسیدی در ظروف روی مناسب نیست

رضا مورکیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار داشت: ظروف روی از جنس آلومینیوم است و استفاده از آنها ضرری ندارد.

وی، نگهداری مواد غذایی اسیدی در داخل این ظروف را مناسب ندانست و ادامه داد: نگهداری مواد غذایی اسیدی و ترش در داخل این ظروف سبب خورانندگی آن می‌شود به عبارتی آلومینیوم که در این ظروف وجود دارد وارد مواد غذایی می‌شود بنابراین استفاده از این ظروف برای نگهداری مواد اسیدی مناسب نیست.

وی با اشاره به این‌که در مجموع ظروف روی از ظروفی هستند که از زمان قدیم مورد استفاده مردم بوده است، افزود: براساس تحقیقات انجام شده در زمینه ظروف روی که آلومینیوم در آنها به کار رفته، مصرف آلومینیوم در بلندمدت سبب ابتلا به آلزایمر می‌شود، بنابراین به جز این مورد، استفاده از ظروف روی اشکال دیگری ندارد.

وی گفت: با دقت در ظروف روی که جهت نگهداری آب لیمو یا ماست استفاده می‌شوند، در می یابیم که بعد از یک یا دو روز ظرف سیاه می‌شود چرا که نگهداری مواد اسیدی مانند آب لیمو و ماست در این ظروف سبب خورانندگی ظرف می‌شود بنابراین استفاده از مواد اسیدی هم ظرف را خراب می‌کند و هم آلومینیوم را وارد مواد غذایی می‌کند.

کد خبر 138584
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز