همشهری آنلاین: 27 سپتامبر مصادف با 5 مهر به عنوان روز جهانی گردشگری در جهان نامگذاری شده و طی مراسمی در جهان گرامی داشته می‌شود.

سازمان جهانی جهانگردی سازمان‌ملل متحد، به مناسبت روز جهانی جهانگردی و برای افزایش مساوات جنسیتی و قدرت زنان، سال 2007 را زمانی برای بزرگداشت دست‌یافته‌های زنان در صنعت گردشگری و افزایش انگیزه‌ مداوم درباره‌ هدف سازمان‌ملل نام‌گذاری کرد.

هر سال به مناسبت این روز، برنامه‌های مختلفی مانند همایش‌ها، جشنواره‌ها،‌ مسابقه‌های مختلف، ارایه مقاله‌های دانشگاهی با موضوع گردشگری و اهدای جایزه به بهترین دانشگاه‌های گردشگری از سوی اعضای سازمان جهانی جهانگردی اجرا می‌شود و بازدید از سایت‌های گردشگری و موزه‌ها نیز رایگان است.

تاسال 2007 روز جهانی جهانگردی با حضور فرانچسکو فرانجیالی ـ دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی ـ در کشورهای پرتغال، قطر، مالزی، الجزایر، کاستاریکا‌، ایران، آلمان، شیلی و مکزیک گرامی داشته شده است.

در نشست‌هایی که به مناسبت روز جهانی جهانگردی و با توجه به شعار سال 2007 میلادی در سریلانکا برگزار شد، نقش زنان در صنعت گردشگری و اهمیت آن در گردشگری،‌ چگونه می‌توان نقش زنان را در صنعت گردشگری توسعه داد و چگونه نقش زنان در کشورهای درحال توسعه ارتقا می‌یابد، بررسی شد.

منبع مورد استفاده برای این مدخل

کد خبر 62330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز