سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۷:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاونان رئیس سازمات تربیت بدنی به دلیل نتایج ضعیف بدست آمده تیم اعزامی ایران به المپیک پکن 2008 از مردم عذرخواهی کردند.

به گزارش ایرنا احمد ارشدی معاون توسعه مدیریت و منابع و عبدالرضاساور معاون حقوقی، ‌فرهنگی و امور مجلس سازمان تربیت بدنی دوشنبه شب با ارایه عملکرد و اقدامات سازمان تربیت بدنی در المپیک پکن، به دلیل نتایج ضعیف بدست آمده تیم اعزامی جمهوری اسلامی ایران از مردم عذر خواهی کردند.   

احمد ارشدی در این نشست مطبوعاتی با اشاره به اساسنامه و حدود اختیارات سازمان تربیت بدنی، کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها گفت:‌ سازمان تربیت بدنی براساس اساسنامه متولی توسعه و حمایت از ورزش کشور است.

وی افزود:‌ به نسبت دوره های گذشته المپیک، سازمان تربیت بدنی پشتیبانی مطلوبی داشته است تاجایی که هیچ فدراسیون یا ورزشکار المپیکی نیست که بگوید "در امور تدارکاتی مشکل داشته است."

ارشدی اظهار داشت:‌ برای کسب رتبه بهتر نسبت به دوره های گذشته همه تلاش خود را کرده ایم اما نتیجه آنچه باید می‌شد، نشد.

وی با بیان اینکه سازمان تربیت بدنی به اندازه سهمی که از ورزش دارد باید در برابر نتیجه به دست آمده پاسخگو باشد، گفت:‌ سهم ما تامین منابع مورد نیاز و انجام امور فرهنگی بوده است که در این زمینه کار خود را کرده ایم و آنچه که باید برای کاروان اعزامی به پکن انجام می‌دادیم، بدون کم و کاست انجام داده ایم.

ارشدی در ادامه گفت:‌ با توجه به شرح وظایف سازمان‌ها، کمیته ملی المپیک وظیفه نظارت بر عملکرد و کارکرد فدراسیون ها را دارد و فدراسیون ها هستند که وظیفه دارند جوانان نخبه کشور را پیدا و با حمایت های خود و کمیته ملی المپیک به مسابقات جهانی اعزام کنند.
وی در ادامه به نقد اظهارات برخی از مسوولان و کارشناسان ورزش کشور در محاسبه اعتبار کاروان اعزامی به پکن پرداخت و گفت:‌ برخی گمان می‌کنند که همه اعتبار سازمان تربیت بدنی صرف کاروان اعزامی به پکن شده است در حالی که هیچگاه اینگونه نبوده است و بخشی از اعتبار سازمان به فدراسیون‌ها اختصاص یافته است.

ارشدی خاطر نشان کرد:‌ رقم 300 تا 400 میلیارد ریالی که در برخی رسانه ها منتشر می‌شود نادرست است و در سال 87 سازمان 200میلیارد ریال به کمیته ملی المپیک اختصاص داده است.

عبدالرضا ساور معاون حقوقی، فرهنگی و امور مجلس سازمان تربیت بدنی اگر چه از مردم به دلیل نتایج بدست آمده در المپیک پکن عذرخواهی کرد اما عدم اطلاع رسانی به موقع خود را یکی از دلایل تحت شعاع قرار گرفتن افتخارات تیم اعزامی و سازمان تربیت بدنی در المپیک پکن دانست.

ساور گفت:‌ هم اکنون توفیقات بسیاری در عرصه ورزش کشور حاصل شده است که آینده روشنی را برای آینده ورزش کشور می توان تصور کرد.

وی با اشاره به افزایش تیم های اعزامی به المپیک پکن، به خط پایان رسیدن دوچرخه سوار ایرانی در مسابقات المپیک، حضور تیم قایقرانی و حضور بوکسور ایرانی تا دور سوم رقابت ها را از جمله دستاوردهای مثبت کشورمان در المپیک دانست.

ساور تصریح کرد:‌ متاسفانه در مدال آوری مردم را نگران کرده‌ایم و از این بابت ریاست سازمان از مردم عذرخواهی کرده است در حالی که کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها نیز در این زمینه سهم دارند و باید از مردم عذر خواهی کنند.

وی با اشاره به اظهار نظری از رضا قرخانلو رییس کمیته ملی المپیک گفت:‌ قرخانلو گفته است که چرا باید عذر خواهی کند، در حالی که امیدواریم مسوولان بیایند و دلایل ناکامی تیم اعزامی را بگویند و امیدی در کشور ایجاد کنند تا سبب عذرخواهی ها در آینده نه چندان دور از بین برود.

ساور در ادامه به تعداد ورزشکاران اعزامی کشورمان به المپیک اشاره کرد و گفت: در همه رشته ها نمی توانیم به دلیل الزام شریعتمان شرکت کنیم، با این وجود توفیقات خوبی کسب شده است.

وی با بیان اینکه ایران به دلیل نداشتن ورزشکار دوپینگی و بی اخلاق بهترین مجموعه فرهنگی ورزشی المپیک پکن را داشته است، گفت:‌ کم‌شانسی ، تصمیمات بی‌موقع برخی ورزشکاران و بدشانسی ها از جمله دلایل ناکامی‌های ما بوده است.

در این نشست خبری معاونان سازمان تربیت بدنی به پرسش های متعدد خبرنگاران پاسخ دادند.

کد خبر 62297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز