به گفته محققان رژیم غذایی گیاهی غنی از روغن زیتون و گوجه‌فرنگی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

nutrition

به گزارش همشهری آنلاین، انتخاب به نقل از بیزینس اینسایدر نوشت: تحقیقات جدید تأیید می‌کند که خوردن سبزیجات می‌تواند از بیماری‌های قلبی جلوگیری کند. مصرف دو وعده سبزیجات در روز ممکن است خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را تا ۳۴ درصد کاهش دهد.

کاهش مصرف گوشت فرآوری شده و خوردن معتدل گوشت قرمز و کره نیز می‌تواند مفید باشد. بیماری‌های قلبی یکی از علل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است. بر اساس یک متاآنالیز منتشر شده در ۶ جولای در تحقیقات قلب و عروق، برای جلوگیری از آن، رژیم غذایی گیاهی بهترین گزینه است.

محققان دانشگاه ناپل نزدیک به ۱۰۰ مطالعه در مورد ارتباط بین خطر بیماری‌های قلبی و عادات غذایی را بررسی کردند. آن‌ها بر دسته‌های خاصی از مواد غذایی مانند گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، لبنیات، محصولات، آجیل و غلات تمرکز کردند.

روغن زیتون

آن‌ها دریافتند که رعایت رژیم غذایی گیاهی غنی از سبزیجات و گوشت کم، با سلامت بهتر قلب و کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی مرتبط است. این مطالعه نشان می‌دهد که کاهش مصرف کره و گوشت قرمز به نفع سبزیجات برگ‌دار، گوجه‌فرنگی و روغن زیتون می‌تواند از قلب شما محافظت کند.

گوشت فرآوری شده یکی از مهمترین عوامل خطر بیماری‌های قلبی است، این مطالعه ارتباط واضحی بین شانس بیشتر ابتلا به بیماری‌های قلبی و رژیم‌های غذایی حاوی گوشت فرآوری شده مانند سوسیس، کالباس و بیکن نشان داد. برای محافظت از قلب، این مطالعه نشان می‌دهد که فقط گاهی اوقات، کمتر از دو وعده گوشت فرآوری شده مصرف کنید.

بر اساس داده‌ها، گوشت قرمز همچنین به طور قابل توجهی با خطر بیماری‌های قلبی مرتبط است، اگرچه این خطر کمتر مشخص است. این مطالعه نشان داد که جایگزینی گوشت قرمز با سایر منابع پروتئینی برای سلامت قلب مفید است.

این مطالعه نشان داد که کره با خطر متوسط بیماری قلبی در حد اعتدال ارتباط مستقیم ندارد. با این حال، محققان خاطرنشان کردند که حاوی بسیاری از چربی‌های رژیمی است که می‌تواند سلامت قلب را به خطر بیندازد و دریافتند که جایگزینی آن با روغن زیتون با کاهش خطر بیماری ارتباط دارد.

 گوجه‌فرنگی

این مطالعه نشان داد که ماهی و مرغ با خطرات یکسانی همراه نبودند و گنجاندن برخی محصولات حیوانی در رژیم غذایی سالم خوب است. سبزیجات برگ سبز و گوجه‌فرنگی نیز  برای قلب شما عالی هستند. بر اساس این مطالعه، خوردن حداقل دو وعده سبزیجات در روز تا ۳۴ درصد خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. سبزیجات برگ سبز و گوجه‌فرنگی بیشترین فایده را داشتند.

میوه نیز برای سلامت قلب مفید است، اگرچه نوع میوه اهمیت دارد. میوه‌هایی که فیبر و ریز مغذی بیشتری دارند، مانند سیب، توت و مرکبات، برای شما بهتر است. این مطالعه نشان داد که میوه‌های فرآوری شده مانند آب میوه و کنسرو میوه می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.

کد خبر 621601

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha