مطالعات نشان می‌دهد خوابیدن بیش از ۶ تا ۸ ساعت در روز می‌تواند برای سلامتی ما مشکل‌آفرین باشد.

sleeping - خواب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معروف است که یک فرد بالغ روزانه به ۶-۸ ساعت خواب نیاز دارد و با افزایش سن این دوره کاهش می‌یابد. اما خواب طولانی ممکن است بر سلامتی شما تأثیر بگذارد. در این مقاله، شما را با تأثیر خواب زیاد بر سلامتی آشنا می‌کنیم:

آسیب مغزی: تحقیقی نشان داده است که زنانی که بیش از ۹ ساعت در روز می‌خوابند، به ویژه با افزایش سن، دچار آسیب مغزی می‌شوند.

ضعف قلب: طبق یک مطالعه، خوابیدن بیش از ۸ ساعت فرد را در معرض خطر نارسایی قلبی و قرار گرفتن در معرض بیماری‌ها قرار می‌دهد.

دیابت: یک مطالعه تخصصی نشان داده است افرادی که بیش از ۸ ساعت می‌خوابند بیشتر از دیگران مبتلا به دیابت یا مقابله با گلوکز خون هستند و افرادی که ۶-۸ ساعت می‌خوابند خطر کمتری در ابتلا به این بیماری دارند.

افسردگی: مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ روی گروهی از افراد انجام شد و یکی از نتایج آن این بود که کسانی که با اندازه طبیعی می‌خوابند ۲۷ درصد در معرض افسردگی قرار دارند در حالی که کسانی که بیش از ۹ ساعت می‌خوابند، میزان احتمال افسردگی آن‌ها ۴۹ درصد است.

کد خبر 618075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار