فرهنگسرای سرو برای ثبت تجربیات و ایده‌های آموزش آنلاین در دوران کرونا جشنواره‌ای را در ۳ سطح برگزار می‌کند.  

كارآفريني

مدیر فرهنگی ‌ـ هنری منطقه ۶ و رئیس فرهنگسرای سرو با اشاره به برگزاری این جشنواره گفت: «با شیوع ویروس کرونا و به واسطه محدودیت‌هایی که برای مقابله با این بیماری ایجاد شد، روش‌های آموزشی دچار تغییرات زیادی شد و به سمت آموزش مجازی رفتیم. همین امر باعث شد که تجربیات فراوانی توسط استادان، هنرجویان و همه دست‌اندرکاران آموزش در این حوزه کسب شود و ایده جشنواره فرصت شکل بگیرد.»

«رویا فتحی» اضافه کرد: «این جشنواره کشوری در ۳ سطح استادان، دانش‌آموزان و والدین برگزار می‌شود. در سطح اول که به استادان، دبیران و معلمان اختصاص دارد، ۲ بخش متفاوت را طراحی کردیم، یکی ثبت ایده و دیگری ثبت تجربه است. بسیاری از استادان، ایده‌هایی برای آموزش در دوران کرونا داشتند که بنابر دلایلی و به‌ویژه کمبود امکانات نتوانستند آنها را پیاده کنند. این رویداد فضایی را برای آنان فراهم کرده است تا این ایده‌ها را اعلام کنند.»

رئیس فرهنگسرای سرو بیان کرد: «در سطح دوم که به دانش‌آموزان اختصاص دارد، تجربیات آنها را به‌عنوان کسانی که تحت آموزش آنلاین در دوران کرونا قرار دارند جمع‌آوری می‌کنیم. باید دقت داشت که دانشجویان و دانش‌آموزان در تعامل با استادان، دبیران و معلمان خود تجربیات زیادی را کسب کردند که لازم است با دیگران به اشتراک گذاشته شود. سطح سوم این جشنواره نیز اختصاص به والدین دارد.

والدین دانش‌آموزان در این دوران دچار چالش‌هایی شدند و با اتخاذ راه‌حل‌هایی تجربیات جدیدی را کسب کردند. لازم است این تجربیات به دیگر والدین نیز منتقل شود.» فتحی درباره هدف برگزاری این جشنواره گفت: «سال ۱۴۰۰ به نام "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" نامگذاری شده است. معتقدم که با برگزاری این رویداد کشوری، ایده‌های جدیدی به دستمان می‌رسد که هرکدام می‌تواند فضایی را برای راه‌اندازی کسب و کارهای جدید در قالب اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها فراهم کند. پس از برگزاری جشنواره، بهترین ایده‌ها را معرفی و در سایت فرهنگسرا بارگذاری می‌شود تا علاقه‌مندان بتوانند از آنها بهره‌مند شوند.»جشنواره «نوآوری‌های آموزشی، فرصت، ادامه خدمت» با مشارکت مؤسسه آموزش شهر برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار تا ۲۰ شهریور تمدید شده است. پس از داوری ایده‌ها، زمان برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به برگزیدگان اعلام می‌شود.  
علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره باید فرم بارگذاری شده در سایت sarv. farhangsara.ir را دانلود و به نشانی ایمیل forsatsarv@gmail.com یا شماره واتس‌آپی ۰۹۳۳۵۹۷۹۵۹۴ ارسال کنند.  
 

کد خبر 617772

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha