«آیدا کریمی» دانش‌آموز پایه دهم مدرسه شاهد ریحانه‌الرسول منطقه ۱۹ در ۸ سالگی نخستین ایده خود را با موضوع «لوبیا کی به دنیا می‌آید» در جشنواره «جابربن‌حیان» مطرح کرد.

آیدا کریمی

 او بعد از تحقیق و آزمایش روی این ایده با تلاش مضاعف به کسب مهارت بیشتر و ارائه ایده‌های خلاقانه‌تر روی آورد و با تشویق دبیران مدرسه و حمایت‌های خانواده هر سال در جشنواره‌های دانش‌آموزی شرکت کرد و صاحب مقام‌های متعدد شد. این دانش‌آموز فعال معمولاً هر ایده‌ای را با توجه به نیاز جامعه برای بهتر شدن اوضاع طرح می‌کند. او با هدف حمایت از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها ۲ اختراع با موضوع «عصای هوشمند» و «نرم‌افزاری برای سالمندان» را پیگیری و با ارائه آنها در جشنواره خوارزمی مقام اول را از آن خود کرد.

همه‌گیری کرونا و تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان به‌صورت مجازی بهانه‌ای برای تمرکز اخیر کریمی روی این موضوع بوده است. او چندی پیش با ارائه نرم‌افزاری در زمینه ارتقای آموزش مجازی برای دانش‌آموزان و دانشجویان در مسابقات ایده و خلاقیت دانشگاه پیام نور هم شرکت و مقام سوم این دوره از مسابقات را کسب کرده است. ثبت این ایده در کتاب الکترونیکی ایده‌های برتر هم از دیگر افتخارات او محسوب می‌شود. این دانش‌آموز پایه دهم که در رشته نقاشی سیاه قلم و رنگ روغن هم فعالیت می‌کند، امکانات پژوهش‌سرای جوانه منطقه ۱۹ را برای رشد دانش‌آموزان بسیار مفید می‌داند.

کد خبر 609369

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha