مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: معلمان، دانش‌آموزان و همه اعضای مدرسه می‌توانند صرفا با یکی از پیام رسان‌های داخلی (سروش، آی گپ، بله، روبیکا و گپ) یا با مراجعه به سامانه shad.medu.ir فرآیند آموزش مجازی را پیگیری کنند.

سامانه شاد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، نادر جهان‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره نحوه اجرای شبکه آموزشی دانش‌آموزان(شاد) اظهار کرد: زیرساخت اجرای این طرح، استفاده از پیام رسان‌های داخلی است که با طراحی یک رابط کاربری ساده جهت اتصال به پیام رسان و احراز هویت مدیر، معلم و دانش‌آموز، امکان برگزاری کلاس‌های آنلاین (برخط) مبتنی بر تبادل پیام و محتوا را فراهم ساخته است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود: والدین دانش‌آموز یا شخص دانش‌آموز پس از اطلاع از پیام رسان منتخب مدرسه از طریق مدیر یا معلم باید نسخه‌ جدید پیام ‌رسان را نصب کند و از طریق گزینه «بات شاد» با انتخاب نقش «دانش‌آموز» به لینک shad.medu.ir متصل شده و پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده مطابق کلاس خود در مدرسه وصل شود.

وی در زمینه نحوه سازماندهی کلاس‌ها خاطرنشان کرد: این برنامه برای مدیران مدارس ابتدایی و دوره متوسطه از ۱۶ فروردین کلید می‌خورد.

جهان‌آرای افزود: کلاس‌های پیش دبستانی، پایه‌های اول تا سوم ابتدایی و دوره‌های اول و دوم متوسطه از ۱۷ فروردین آغاز می‌شود. همچنین آموزگاران پایه‌های چهارم تا ششم، دبیران و هنرآموزان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای موظفند در تاریخ ۱۸ فروردین به شبکه شاد متصل شوند که البته کلاس‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش از ۱۹ فروردین آغاز به کار می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان اضافه کرد: دانش‌آموزان بدون پیام رسان نیز از طریق سامانه shad.medu.ir می‌توانند وارد کلاس‌های مدرسه خود شوند.

جهان آرای خاطرنشان کرد: ضروری است مدیران، سوابق تدریس و محتواهای بارگذاری شده را تا پایان شهریور ذخیره و نگهداری کنند. حضور دانش‌آموزان در طول ساعت برگزاری کلاس‌های درس ضروری است و ترک کلاس بدون اجازه قبلی، غیبت محسوب می‌شود.

کد خبر 496939

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    1 0
    سلام خانواده هایی که دو فرزند دارند و اینکه مادر خانواده یک تلفن همراه دارد و نمی توانند به صورت همزمان از هردو کلاس استفاده کنند آیا به این موضوع هم فکر شده است یا این مشکل خانواده هاست؟