سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

سپیده سمائی: مشکلی پیدا کرده‌ام که امیدوارم مقامات محترم وزارت ارتباطات بتوانند آن را حل کنند. همین اول کار بگویم که مشکلم این نیست که در بعضی از ساعات روز به‌طور ناگهانی بیشتر افرادی که با آنها کار دارم در دسترس نیستند.

مشکلم این نیست که مجبور می‌شوم یک تماس را چند بار تکرار کنم تا مکالمه‌ام تمام شود و البته در این میان چون صدای طرف مکالمه به‌طور مرتب قطع و وصل می‌شود، مجبورم بخش‌هایی را حدس بزنم.

مشکلم حتی این نیست که گاهی کسی را که برایش با متن سلیس فارسی پیامک فرستاده‌ام، قبل از آنکه پیامکم به او برسد، می‌بینم!

مشکل من ساده‌تر از آن است که ربطی به پهنای باند و سرعت اینترنت و... داشته باشد؛

من فقط نمی‌فهمم با وجود تمام این مشکلات، این جمله معاون نظارت و مدیریت شبکه‌ شرکت ارتباطات سیار چه مفهومی دارد: «بیشترین اختلال در تماس تلفن‌های همراه در روزهای اخیر در نقاط پر‌ترافیک و پر‌تجمع و در ساعات پیک است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.»

محمدحسین فلاح‌اصغری درباره‌ اختلال در تماس‌ها و یا قطعی‌های پی‌‌درپی حین مکالمه که به‌ویژه در روزهای اخیر با آن مواجه هستیم به ایسنا گفته است: در بعضی نقاط که جمعیت زیاد است در ساعاتی از روز ترافیک به‌قدری افزایش می‌یابد که کانال‌ها اشغال می‌شود و این امر باعث می‌شود تا مشترکان به تماس پی‌درپی مجبور شوند ولی این دلیل بر خرابی شبکه نیست.

وی همچنین درباره‌‌ علت ارسال ناموفق پیام‌های کوتاه که این روزها بیش‌ از گذشته احساس می‌شود، گفته است:‌ در رابطه با ارسال پیام کوتاه با مشکل خاصی مواجه نیستیم و اختلالی در شبکه وجود ندارد اما این مشکلات در برخی مواقع به‌دلیل انتقال بار ترافیکی شبکه از مراکز کلان به مراکز جدید به‌وجود می‌آید و تا زمان پایدار شدن این ترافیک در مراکز جدید اختلالات در ارسال پیام‌ها به‌وجود می‌آید.

برای سنجش کیفیت شبکه همراه چند شاخص وجود دارد. طبق این شاخص‌ها که در تمام دنیا از سوی اپراتور‌ها رعایت می‌شود امکان برقراری موفق مکالمه باید 98 درصد باشد.

استاندارد قطع مکالمات ناخواسته 2 درصد تعریف شده و شاخص موفقیت بین تماس‌ها در هنگام جابه‌جایی نیز حدود 90 درصد تعریف شده است.

من کاربر شبکه‌ای هستم که هیچ‌کدام از این استاندارد‌ها در آن رعایت نمی‌شود و اضافه شدن تعداد مشترکان (بدون توجه به ظرفیت‌سازی در شبکه) به‌عنوان نقطه‌ای مثبت در کارنامه مدیران ICT ثبت می‌شود؛

شبکه‌ای که هر‌گاه گلایه‌ای از بی‌کیفیتی آن می‌کنیم پاسخمان چیزی نیست جز اشاره به وضعیت جغرافیایی شهر تهران، ساخت‌‌وسازهایی که آنتن‌دهی را با مشکل مواجه می‌کنند و یا نهایتا مخالفت شهروندان با نصب آنتن‌های جدید.

در چنین وضعیتی، معاون نظارت و مدیریت شبکه‌ شرکت ارتباطات سیار ادعا می‌کند که در این شبکه «مشکل خاصی وجود ندارد» و من نمی‌فهمم «مشکل خاص» یعنی چه.

کد خبر 61692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز