پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۸:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: GPRS به زودی در سیم‌کارت‌های همراه اول راه‌اندازی می‌شود ولی درخواست‌کنندگان باید تعهداتی بدهند.

محمود خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: تعرفه GPRS تلفن همراه در جلسه‌ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شد که هر کیلوبایت اطلاعات به میزان 14.8ریال و ارسال هر MMS ‌١٠٠٠ ریال محاسبه می‌شود. 

اما به گفته مدیر کل امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار ایران زمانی که قرار است سرویسی مانند GPRS تلفن همراه که در آن امکان ارسال عکس،‌ اطلاعات، ‌تبلیغات و مواردی از این قبیل وجود دارد باید تعهداتی از درخواست‌کنندگان گرفته شود.

علی‌ حمیدی با بیان این که سرویس GPRS تلفن همراه به زودی در سیم‌کارت‌های همراه اول راه‌اندازی می‌شود بر گرفتن تعهداتی در این زمینه از درخواست‌کنندگان تاکید کرد.

راه‌اندازی GPRS برای مشترکان تهرانی

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار از قطعی شدن راه‌اندازی شبکه GPRS تلفن همراه در شهریور ماه سال جاری برای تعدادی از مشترکان تهرانی خبر داد.    
 
به گزارش واحد مرکزی خبر وحید صدوقی گفت: این امکان در شهریور ماه امسال به تعدادی از مشترکان تهرانی به صورت رندوم داده می‌شود تا پس از مشخص شدن نتایج مطالعه این طرح به صورت سراسری اجرا شود. مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار افزود: تعداد مشترکان تهرانی که در مرحله آزمایشی از اینترنت بهره‌مند می‌شوند حدود 2 میلیون نفر است که رقم آن هنوز قطعی نشده است.

وی ادامه داد: مدت زمان مطالعه این طرح نیز6 ماه است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار اظهار داشت: به دلیل تاخیر در ارسال تجهیزات ارائه سرویس GPRS در سال گذشته محقق نشد ولی با ورود این تجهیزات به شبکه همراه اول و هماهنگی‌های لازم در شهریور ماه این سرویس در کل کشور برقرار می‌شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته جهت ارائه GPRS همراه اول و انتخاب پیمانکار قرار شد مناقصه‌ای برگزار شود ولی به دلیل وجود برخی نواقص، مناقصه انتخاب پیمانکار مجددا انجام و در دی ماه 86 برنده این مناقصه مشخص شد؛ به همین دلیل برخی تاخیرها در روند ارائه این سرویس به وجود آمد.

کد خبر 60042

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز