گروه اقتصادی: من در تهران شاهد بودم که تماس‌های ناموفق بسیاری توسط موبایل داشتم.

حمدون توره، دبیرکل اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دوربرد در حاشیه چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات که از سوی مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: کیفیت خدمات مخابراتی در ایران در کنار توسعه کمی باید افزایش یابد.

وی از برگزاری مزایده اپراتور سوم تلفن همراه در ایران ابراز رضایت کرد و افزود: افزایش رقابت در بازار ارتباطات ایران یک عامل کلیدی افزایش کیفیت است.

وی با اشاره به اینکه استانداردهای بین‌المللی در ایران رعایت می‌شود و اگر این معیارها رعایت نمی‌شد، امکان تماس‌های بین‌المللی در ایران با دیگر کشورها وجود نداشت، تصریح کرد: معیار‌های اتحادیه جهانی مخابرات در مورد توسعه شاخص‌ها در ایران و استاندارد‌های تدوین شده از سوی این سازمان بین‌المللی توصیه‌ای است و ما نمی‌توانیم کشورها را مجبور کنیم که این معیارها را رعایت کنند.

توره تاکید کرد: کیفیت خدمات اهمیت دارد و در ایران تعداد دسترسی به تلفن‌، اینترنت و غیره افزایش یافته و مرحله بعد، توسعه کیفیت این خدمات است.

وی خاطرنشان کرد: از عوامل مهم توسعه کیفیت، افزایش رقابت است و خوب است که در‌ایران اپراتور سوم در راه است.

ما از ارائه‌دهندگان خدمات مخابراتی می‌خواهیم که تنها کمیت پوشش را ‌افزایش ندهند بلکه کیفیت خدمات و تعداد تماس‌های ناموفق را نیز کاهش دهند.

من تجربه شخصی داشتم که در تهران در خودرو تماس‌های من قطع می‌شد و این نباید رخ دهد. علاوه بر این، باید هزینه‌ها کاهش یابد. نه تنها هزینه تلفن همراه بلکه هزینه اینترنت و تماس‌های بین‌المللی نیز باید کاهش یابد.

به‌نظر سازمان جهانی مخابرات، دسترسی به ارتباطات حقوق اساسی بشر است. این شامل دسترسی به ارتباطات نیست بلکه ارتباطات سهل‌ و اقتصادی است.

در شرایطی که جامعه جهانی به‌سوی جامعه مبتنی بر ‌دانش ارتباطات حرکت می‌کند، ارتباطات نقش اساسی در همه بخش‌های اجتماع دارد و ما باید اطمینان حاصل کنیم که همه انسان‌ها به امکانات ارتباطی قابل‌قبول دسترسی داشته باشند و این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است.

توره یادآور شد: این سازمان از سازمان‌های تنظیم مقررات کشورها از جمله در ایران برای نظارت بر بازار مخابرات و ارتباطات حمایت می‌کند و  باید مستقل و از توان لازم برای این نظارت برخوردار باشد.

کد خبر 61808

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز