همشهری آنلاین: کره‌شمالی به دلیل پایبند نبودن امریکا در حذف نام این کشور از فهرست تروریستی آمریکا، کار توقف تاسیسات هسته‌ای را به حال تعلیق در آورد.

خبرگزاری آلمان از سئول گزارش داد، وزارت امور خارجه کره‌شمالی، سه‌شنبه پنجم شهریور، آمریکا را متهم کرد که به توافقنامه پایان دادن به برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی پایبند نبوده است.[کره‌ شمالی سمبل فعالیت‌های هسته‌ای خود را نابود کرد]

واشنگتن هنوز این کشور را از فهرست آمریکایی حامیان تروریسم حذف نکرده است.
جمهوری دمکراتیک کره تصمیم گرفته است کار توقف فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را فورا کنار بگذارد. پیونگ‌یانگ در ماه ژوئن فهرستی درباره مواد و تاسیسات هسته‌ای در این کشور ارایه داد. در مقابل، آمریکا اعلام کرد این کشور را از فهرست تروریستی خود حذف می‌کند.

بازسازی تاسیسات هسته‌ای

خبرگزاری رسمی KCNA کره شمالی به نقل از یکی از مقامات وزارت امور خارجه این کشور نوشت که پیونگ‌یانگ تصمیم گرفته است تخریب تاسیسات اتمی یونگ بیون را به سرعت به حال تعلیق در آورد. علاوه بر این اکنون بحث بازسازی این تاسیسات مطرح است. دلیل این امر هم آن است که آمریکا به قول‌هایی که داده بود، عمل نکرده است.

چندی پیش کاندولیزا رایس،‌ وزیر امور خارجه آمریکا این اقدام کره شمالی را ناکافی دانسته و اعلام کرده بود این کشور تردید آمریکا را در خصوص تولید سلاح هسته‌ای رفع نکرده است.[کره‌شمالی همچنان در فهرست تروریستی باقی می‌ماند]

کد خبر 61674

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز