سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: آژانس غذایی سازمان ملل درخواستی فوری را برای کمک اضطراری 60 میلیون دلار به کره شمالی مطرح و اعلام کرد بحران غذا در برخی مناطق این کشور در بدترین وضع در یک دهه گذشته است.

خبرگزاری آلمان از پکن گزارش داد، ژان پیر دو مارگری، رییس عملیات برنامه جهانی غذایی (WFP) در کره‌شمالی گفت نیاز به اعطای کمک مالی به برنامه جهانی غذا برای توزیع در این کشور به منظور «رفع نیازهای حداقلی» تا پایان سال «به شدت مبرم» است و در برخی موارد پای زندگی و مرگ در میان است.

WFP به کمک اضطراری برای ادامه دادن به برنامه 503 میلیون دلاری‌اش نیاز دارد تا ظرف 15 ماه آینده، به 6.3 میلیون نفر از اتباع کشور کره شمالی که 23 میلیون نفر جمعیت دارد، کمک کند.

تونی بانبری، مدیر منطقه‌ای WFP در آسیا گفت، این کشور با شکاف غذایی 1.6 میلیون تنی یا بیش از 20 درصد از کل تولیدش مواجه است که در سال جاری و در ماه ژوئن به کاهش کمک‌های غذایی دولتی از 500 گرم به 150 گرم برای هر شخص در طول روز منجر شد.

بانبری که پس از بازرسی یک هفته‌ای از وضع غذا در کره شمالی به پکن بازگشته است، گفت، افزایش هزینه مواد غذایی اصلی همچون غلات موجب شده است که مردم فقیر کره‌شمالی «اتکای چشمگیری» به تلاش برای به دست آوردن غذا از طبیعت داشته باشند.
وی تاکید کرد: «وضع امنیت غذایی واقعا به شکلی اسف‌بار در دو سال گذشته وخیم‌تر شده است و ما اعتقاد نداریم که این امر به خاطر خشکسالی است.»

WFP در گزارشی که اواخر ماه ژوئیه منتشر کرد، اعلام داشت که سیل‌های تابستان گذشته، برداشت ضعیف و افزایش قیمت‌های جهانی مواد غذایی موجب شد کره شمالی با بزرگ‌ترین شکاف غذایی از سال 2001 مواجه شود.

کد خبر 62316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز