همشهری آنلاین: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از گروه‌های سیاسی کشور خواست در آستانه انتخابات ریاست جمهوری منطقی رفتار کنند.

به گزارش ایرنا رئیس مجلس خبرگان ‌روز سه شنبه در مراسم گشایش چهارمین اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری در سخنانی گفت: ‌از همه جریانات سیاسی، ‌احزاب و گروه‌ها و نیز افراد حقیقی و حقوقی انتظار داریم موقعیت زمان خود را درک کنند و باعث نشوند دشمنان که از بیرون نگاه می‌کنند فکر کنند در درون کشور ما خبری است.

رییس مجلس خبرگان تصریح کرد: به خاطر خدمات شایسته دولت‌ها طی 30 سال گذشته و نیز سلامت نظام، ‌مردم ما وفادارترین مردم به نظام و انقلابند. باید این سرمایه‌ها را حفظ و تقویت کرده و ارتباط بین مردم و نظام را هر روز بیش از گذشه تقویت کنیم.

هاشمی رفسنجانی افزود: باید به دنبال خواسته‌های اصیل اسلامی باشیم که یکی از مهمترین آنها رای و خواسته‌های مردم است که رکن اصیل پیروزی ما نیز همین مردم هستند.

وی با اشاره به وظایف مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: بعد از رحلت حضرت امام، خبرگان بدون تشنج سیاسی که معمولا در انتقال چنین مسولیت هایی بوجود می آید وظیفه خود را به خوبی انجام داد و کسی را که الحق صلاحیت رهبری را داشت انتخاب کرد.
وی اضافه کرد: آیا جای دیگری سراغ دارید که با این نجابت و صلابت انتقال چنین مسولت مهمی انجام شود.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: یکی دیگر از وظایفی که برای مجلس خبرگان رهبری دیده شده است مراقبت از تداوم شرایط رهبری و صلاحیت ایشان است که بدون سرو صدا و ایجاد ناراحتی در جامعه، گروه تحقیق خبرگان به طور مرتب جلسه دارند.

وی گفت: آنها گزارش‌ها را بررسی می کنند و خبرگان رهبری کارهای خود را بدون تشنج سیاسی و فضاهایی که برخی بد خواهان به دنبال آن هستند انجام می دهند.
هاشمی رفسنجانی اظهار اشت: در این چند دوره مجلس خبرگان کار خود را به نحو احسن انجام داده است، شاید گاهی شبهاتی مطرح می شود که خبرگان فعال نیستند.

ربییس مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: شاید عده ای انتظار دارند خبرگان در همه امور از جمله آب و برق و مسکن و مسائل جاری برای مردم کاری انجام دهد. مردم شاید وقتی که به خبرگان رای می دهند چنین توقعاتی پیدا می کنند.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: ‌خبرگان برای اینها بوجود نیامده است اما اگر کار رابه خوبی انجام دهد روی همه مسائل کشور تاثیر می گذارد.

وی اظهار داشت :‌خبرگان، ‌هزینه مالی و سیاسی به کشور تحمیل نکرده است. این علما یک ریال مزد و حقوق از بیت المال دریافت نمی‌کنند و صرفا وظیفه دینی ،‌شرعی و انسانی‌شان را انجام می دهند.

رییس مجلس خبرگان دو مسئله مهم کشور را موضوع هسته‌ای و نیز بحث یارانه‌ها دانست و گفت: ‌در این دوره از اجلاس مجلس خبرگان آقایان نظرات خود را درباره مسائل مطرح می‌کنند و تذکرات لازم را خواهند داد.

هاشمی رفسنجانی، مجلس خبرگان رهبری را لنگر ثبات کشور، ‌عامل آرامش و آسایش خاطر مردم بیان کرد و گفت: خبرگان رهبری مراقب است که کشور دچار خلاء رهبری نشود.

کد خبر 61651

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز