تکواندو را از ۴ سالگی و به انتخاب و تشویق والدینش شروع کرد اما کم‌کم به این ورزش علاقه‌مند شد تا جایی که اکنون در آرزوی قهرمانی در مسابقات المپیک تمرین‌ها را به‌صورت مستمر دنبال می‌کند.

ميدان تجريش

«ساینا علی پور» که دانش‌آموز کلاس هفتم دبیرستان هیئت امنایی شهید صدوقی است می‌گوید: «از ۳ سال پیش تمرین‌های حرفه‌ای را نزد استاد حجتی شروع کردم و توانستم در لیگ‌های مختلف کشوری مدال کسب کنم. امسال به دلیل کرونا، بازی‌ها لغو شد. اما پیش از آن با شرکت در ۳ مسابقه‌ هان‌مادانگ استانی موفق شدم ۲ مدال طلا و یک برنز را به دست بیاورم.» ساینا مهم‌ترین دلیل موفقیت در درس و ورزش را برنامه‌ریزی و کمک و همراهی مادرش می‌داند: «با برنامه‌ریزی سعی کرده‌ام میان درس خواندن و ورزش تداخلی ایجاد نشود. طوری که بتوانم هر روز بعدازظهر در باشگاه برای تمرین‌های تکواندو حضور داشته باشم. از هر فرصتی که پیش آید برای درس خواندن استفاده می‌کنم.

زمانی که مدارس باز بود گاهی لازم بود صبح‌ها در اردوی مسابقات شرکت کنم و خوشبختانه مسئولان مدرسه به من اجازه می‌دادند تا از مسابقات باز نمانم. بعد از باشگاه هم کمی استراحت می‌کردم و دوباره درس می‌خواندم که وقت کم نیاورم. به نظرم می‌شود با برنامه‌ریزی و هدفمند هم ورزش و هم درس‌های مدرسه را دنبال کرد و اگر درست پیش برویم متوجه می‌شویم که ورزش باعت تمرکز بیشتر در درس خواندن می‌شود. دوست دارم تا قهرمانی المپیک پیش بروم و مدال طلا را به دست بیاورم.»
 

کد خبر 615654

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha