همشهری آنلاین: معاون امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی درباره آخرین وضع پرونده انرژی هسته‌ای ایران گفت: روابط ما با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عادی است و میان ما و آژانس رفت وآمد وجود دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سعیدی در حاشیه کنگره بزرگداشت دیده‌بان انقلاب در جمع خبرنگاران افزود: برای اجرای بهتر پادمان هسته‌ای بحث خواهد شد و سعی می‌شود به سؤالات آژانس پاسخ داده شود.

وی با اشاره به سفر معاون البرادعی به تهران اضافه کرد: کشوری که پادمانش در حالت عادی قرار گرفته باشد طبق روال عادی تا آژانس سؤالاتی دارد که این سؤالات در طول زمان و مستمر پرسیده می‌شود کشورها بر اساس تمهیدات خود پاسخ می‌دهند.

معاون امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی گفت: ما نیز براساس مدالیته پاسخ دادیم و در چارچوب قانون پاسخ خواهیم دادو کشورهای دیگر عضو آژانس نیز در چارچوب حقوقی پاسخ می دهند.

سعیدی همچنین گفت: روابط ما با آژانس همچنان ادامه دارد و گفتگوهای هفته گذشته مقامات سازمان انرژی اتمی با هاینونن معاون البرادعی در این راستاست.

وی گفت:‌ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای هر جلسه شورای حکام، گزارشی را آماده می کند که یکی از این گزارش‌ها درباره ایران است که در نشست ماه سپتامبر ارائه می‌شود.

معاون امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی با بیان این که ایران به همه تعهداتی که در چارچوب مدالیته بود عمل کرده است، گفت: اگرچه ورود شورای امنیت به برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران غیرقانونی بوده است اما با توجه به موفقیت در اجرای مدالیته باید طبق قوانین آژانس این برنامه همچنان در شورای حکام بررسی شود.

سعیدی افزود:‌ اعضای شورای امنیت باید با واقع بینی موضوع هسته‌ای ایران را در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح کنند.

معاون امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی همچنین درباره زمان سفر کرینیکو رئیس "روس اتم" به ایران گفت: در حال گفتگو هستیم تا زمان این سفر مشخص شود.

کد خبر 61444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز