رویداد دیوارنگاری توسط کودکان و با هدف اجرای طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی در محله ازگل برگزار شد و شمار زیادی از کودکان ۴ تا ۱۰ ساله همراه با والدینشان در این مراسم حضور یافتند.

ديوار هنر

همشهری آنلاین_شهره کیانوش راد:  به گفته «سید عباس سجادی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه یک، رویداد دیوارنگاری کودکان به همت و تلاش اداره آموزش های شهروندی و شهرداری ناحیه ۹ منطقه یک و با هدف ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی برگزار شد.

خیابان فرهنگیان، کوچه آرش در محله ازگل میزبان کودکانی بود که از قبل برای دیوارنگاری، خود را آماده کرده بودند. «احمدرضا اسکندری» شهردار ناحیه ۹  می‌گوید: «در محله ازگل تاکنون چند طرح با مشارکت شهروندان اجرا شده است. این طرح ها در قالب ۴ رویداد برنامه ریزی شده بود. رویدادهای اول و دوم به دیوار سبز و کاشت گل و گیاه در خیابان توانبخشی و باغچه مشارکتی اختصاص داشت. باغچه مشارکتی در تمام مناطق و با مشارکت اداره کل آموزش شهروندی، سازمان بوستان ها و فضای سبز، شهرداری ناحیه ۹ و سرای محله ازگل اجرا شد. به دلیل شرایط کرونا رویدادهای دوم و سوم همزمان برگزار شد.»
 

دیوار هنر در دستان کودکـان 

کودکان جامعه هدف در رویدادهای سوم و چهارم بودند. به همین دلیل چند روز قبل از زمان اجرای برنامه، برگه های نقاشی در محله ازگل توزیع شد. پس از دریافت نقاشی ها، از هنرمندان نقاشی دیواری در حوزه کودک کمک گرفته شد و سپس طرح اولیه  روی دیوار مجاور باغچه همسایگی، اجرا و  با کمک کودکان و خانواده ها دیوار برای نقاشی آماده سازی شد.  
 

دیوار هنر در دستان کودکـان 

اجرای تئاتر و نمایش عروسکی در فضای شاد، آموزش حریم خصوصی و بازیافت، توزیع کتاب مختص حوزه آپارتمان نشینی با عنوان ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی میان کودکان از برنامه هایی بود که با حضور اهالی ازگل برگزار شد.  
 

دیوار هنر در دستان کودکـان 

در حین اجرای برنامه دیوارنگاری، برای کودکان مسابقه های با موضوع آپارتمان نشینی و بازیافت برگزار شد. در این مراسم کودکان و شهروندان با اهدای کتاب های خوانده شده و بدون استفاده خود، کتاب جدید هدیه گرفتند و لوازم بازیافتی خود را به غرفه های مخصوص تحویل دادند. اعطای نشان همیاری شهرداری و اهدای جوایز به کودکان مشارکت کننده از برنامه‌های این رویداد بود.

دیوار هنر در دستان کودکـان 

رویدادهای دوم و سوم در قالب برنامه دیوارنگاری کودکان و با ۲ هدف آشنایی با قوانین و حریم خصوصی در آپارتمان و مدیریت و کاهش پسماند برگزار شد. این برنامه در ادامه رویداد باغچه همسایگی و با همکاری اداره خدمات شهری و محیط زیست ناحیه ۹ و با حضور کودکان و خانواده های ساکن ازگل انجام شد. قبل از اجرای این برنامه آموزش های لازم در اختیار مدیران مدارس و مدیران مجتمع های مسکونی قرار گرفت.  
 

کد خبر 614374

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha