ویژه برنامه‌های فرهنگی و آموزشی روز بدون کیسه پلاستیکی در نانوایی‌ها، فروشگاه شهروند و بازارهای تره بار اجرا شد.

نه به كيسه پلاستيكي

کاظم داودی سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه۲ با اشاره به تاثیر گذاری کیسه‌های پلاستیکی در آلودگی زیست محیطی گفت: به منظور تغییر سبک زندگی شهروندان در راستای کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف پلیمری و کیسه‌های پلاستیکی، برنامه‌های آموزشی و فرهنگی همزمان با هفته بدون نایلکس اجرا می‌شود. وی افزود: بدین منظور تعدادی از نانوایی‌های منطقه با پیوستن به کمپین نه به کیسه پلاستیکی به عنوان نانوایی دوستدار محیط زیست فعالیت می‌کنند.
وی افزود: این برنامه‌ها با مشارکت اداره آموزش و مشارکت شهروندی، اداره محیط زیست و مدیریت پسماند منطقه در بازارهای میوه و تره بار، فروشگاه‌های شهروند و نانوایی‌ها درحال برگزاری است.
داودی گفت: با استقرار ایستگاه اطلاع رسانی و آموزشی و توزیع کیسه‌های پارچه‌ای، از شهروندان دعوت می‌شود تا در حفاظت از محیط زیست مشارکت کنند.
سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ انجام تبلیغات محیطی و اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی با بهره‌گیری از ظرفیت مجازی را از دیگر برنامه‌های اجرایی برشمرد و افزود: به منظور آگاه‌سازی شهروندان در رابطه با مخاطرات استفاده از کیسه‌های یکبار مصرف پلاستیکی و نهادینه‌ساختن الگوهای فرهنگی در زمینه کاهش استفاده از این مواد برنامه‌های آموزشی و فرهنگی، مسابقات و... اجرا شد.

کد خبر 614314

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha