سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بروز مشکلاتی مانند نرسیدن واکسن کافی از منابع خارجی به پیشرفت کند واکسیناسیون کووید-۱۹ و سفر برخی هموطنان‌مان به برخی از کشورهای همسایه برای تزریق واکسن کرونا منجر شده است.

سیما سادات لاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به سفر شماری از ایرانیان به ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا و ایجاد ازدحام و صف‌های طولانی برای تزریق واکسن در این کشور گفت: متاسفانه بدعهدی شرکت‌های تولیدکننده واکسن خارجی کرونا برای ارسال واکسن که در هفته‌های گذشته به بروز تاخیر در فرایند واکسیناسیون کووید-۱۹ در کشور منجر شد، مسائلی از قبیل سفر برخی هموطنان‌مان به برخی از کشورهای همسایه برای تزریق واکسن کرونا را به همراه داشته است.

وی افزود: به هر حال در شرایط حاضر که مسائل گردشگری و اقتصادی به واسطه شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورها دچار آسیب شده، کشورهای مختلف از هر روزنه‌ای برای بهبود وضعیت اقتصادی استفاده می‌کنند و یکی از این راه حل‌های جدید، تزریق واکسن کرونا به گردشگران است که هر روز با شرایط جدید و سختگیرانه‌تر مطرح می‌شود.

لاری ادامه داد: وزارت بهداشت در همه ماه‌های گذشته تلاش کرده که با توجه به تامین واکسن کرونا، به تزریق واکسن بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید-۱۹ عمل کرده و این فرایند را سریع‌تر پیش ببرد. ولی بروز مشکلاتی مانند عدم رسیدن واکسن کافی از منابع خارجی به پیشرفت کند واکسیناسیون کووید-۱۹ منجر شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هموطنان عزیزمان حتما شایسته بهترین واکسن و محترمانه‌ترین برخوردها برای تزریق واکسن کرونا هستند و امیدواریم با ورود واکسن‌های داخلی به چرخه واکسیناسیون کووید-۱۹ و همچنین رسیدن محموله‌های جدید واکسن وارداتی، بتوانیم روند واکسیناسیون در کشورمان را سریع‌تر پیش ببریم. قطعا با رسیدن محموله‌های بیشتر واکسن خارجی و داخلی، فرایند واکسیناسیون کووید-۱۹ نیز سریع‌تر پیش می‌رود.

کد خبر 614298

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • RO ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    9 1
    بله مشخصه،تجربه ۲ساله کرونا روشنه.....