رییس سازمان بهزیستی کشور، آخرین آمار فوتی‌های کرونا در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی را اعلام کرد و گفت: عاجزانه از وزارت بهداشت درخواست می‌کنیم تا برای افراد معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی در منازل سهمیه ویژه واکسن در نظر بگیرد.

واکسن کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، وحید قبادی‌دانا رییس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالروز تاسیس سازمان بهزیستی گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در سازمان بهزیستی دنبال می‌شود موضوع شفافیت است. در همین ارتباط سامانه‌هایی شکل گرفته و در حال حاضر بیش از ۴۰ سامانه فعال است. اکثریت فعالیت‌های ما در قالب فعالیت الکترونیکی و از طریق سامانه‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به سامانه شفافیت ادامه داد: در سامانه شفافیت تمامی قراردادها و تفاهم ‌نامه‌ها با هر دستگاه و نهادی بارگذاری می‌شود. همچنین ذی‌حساب اجازه پرداخت ندارد مگر قرارداد در سامانه شفافیت منتشر شود تمامی املاک سامانه بهزیستی روی سامانه شفافیت مشخص شده است. همه مددجویان سازمان بهزیستی می‌توانند وارد این سامانه شوند و تمام خدماتی را که به آن‌ها ارئه می‌شود از سال ۹۲  تاکنون مشاهده کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در سامانه دانشجویی ۲۲ هزار دانشجوی تحت پوشش اطلاعات‌شان وارد شده و شهریه‌شان ترم به ترم پرداخت می‌شود. همچنین اگر سرپرست خانواده معلول شدید و خیلی شدید باشد و فرزند دانشجویی در این خانواده وجود داشته باشد تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند. همچنین به ۳ هزار دانشجوی تحصیل کننده در مراکز غیردولتی کمک هزینه‌ای به عنوان تشویقی دریافت می‌کنند.

 قبادی دانا با اشاره به  مشکلات کسب مجوز برای شرکای بهزیستی گفت: با افتتاح سامانه سنترز همه خیرین و موسسات غیردولتی می توانند بدون حضور در دفاتر از طریق سامانه ثبت‌نام کرده و مجوز لازم را دریافت کند و این امر در فعالیت تسریع می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به شیوع کرونا گفت: حدود ۵۱ هزار نفر در مراکز شبانه‌روزی ما شامل افراد دارای معلولیت، بیماران روانی مزمن و سالمندان نگهداری می‌شوند و در این مدت متاسفانه ۵۲۹ نفر براثر ابتلا به بیماری کرونا فوت شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین ۸۵۰۰ نفر نیز مبتلا شده‌اند که با درمان‌های صورت گرفته بهبودی کامل پیدا کرده‌اند البته باید متذکر شوم که از ابتدای سال و بعد از شروع واکسیناسیون در مراکز شبانه‌روزی تحت پوشش سازمان بهزیستی ۴۹ نفر بوده است و عمده فوتی‌ها مربوط به قبل از واکسیناسیون بوده است.

قبادی دانا تاکید کرد: امروز در ارتباط با واکسیناسیون کرونا ۹۵ هزار دز واکسن به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی که مقیم در مراکز شبانه روزی هستند و افرادی که از آنها نگهداری می‌کنند تزریق شده و پوشش ۸۰ درصدی ایجاد شده است. اما متاسفانه واکسن ویژه برای افراد دارای معلولیت که در منازل هستند در نظر گرفته نشده است و ما نگران وضعیت این افراد هستیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: بارها با وزارت بهداشت مکاتبه کردیم اما متاسفانه سهمیه‌ای ویژه‌ای برای معلولان و افراد تحت پوشش که در منزل هستند، اختصاص داده نشده که عاجزانه درخواست می‌کنم این سهمیه را به ما اختصاص دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شفافیت باعث شده اعتماد برنامه‌ریزیان در دولت بیش از پیش به سازمان بهزیستی شود، ادامه داد: امروز در ارتباط با بحث مستمری که خانواده‌های تحت پوشش دریافت می‌کند افزایش قابل توجهی را شاهد بودیم در سال ۹۲ میزان مستمری خانواده‌ها در حد ۵۲ تا ۱۰۰ هزار تومان بود اما در سال ۱۴۰۰ به ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است که می‌تواند تامین کننده حداقل های مورد نیاز باشد.

قبادی‌دانا خاطرنشان کرد: مبلغ مستمری باید ۲۰ درصد حداقل دستمزد در هر سال باشد در سال ۹۲، این مبلغ ۱۲ درصد حداقل حقوق بود و در سال ۹۷ به ۱۴ درصد رسید اما خوشبختانه در سال ۱۴۰۰ به ۱۹ درصد حداقل حقوق رسیده است و علیرغم تورم شدید نسبت به سال ۹۲، ۱۱ برابر افزایش پیدا کرده است در حالی که حداقل دستمزد ۵ برابری بوده است و شیب رشد مستمری مددجویان نسبت به حدقل دستمزد افزایشی بوده است.

وی ادامه داد: امروز به مدد سامانه‌ها با کد ملی آمار همه افرادی که در مراکز حضور دارند داریم و شرایط اقتصادی آن‌ها در دسترس قرار گرفته است مبلغی به صورت یارانه به صورت غیرالکترونیک به مراکز معلولان و بیماران روانی مزمن و سالمندان داده می‌شود که در سال ۹۷ این مبلغ ۶۴۰ هزار تومان در ماه بود و در سال ۹۸ به ۷۷۰ هزار تومان و در سال ۹۹ به ۹۲۴ هزار تومان رسید اما این مبلغ از پایان تیرماه به ۲ میلیون تومان می‌رسد همچنین اگر فرد خانواده موثر نداشته باشد و مجهول‌الهویه باشد به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

کد خبر 614113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha