استاندار تهران از افزایش آمار فوت، مراجعه به مراکز درمانی و بستری کرونا در تهران خبر داد و برای کاهش این آمار ۲ پیشنهاد ارائه کرد.

بیمارستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: همانطور که در گزارش جلسه مشخص شد، با افزایش بیماران سرپایی، بستری و فوتی در استان مواجه هستیم. از همین رو تصمیماتی در جلسه اتخاذ شده که نسبت به مدیریت بیماری اقدام کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌ها مهمترین اقدامی است که می‌تواند اثربخشی لازم را داشته باشد، دستگاه‌ها و نهادهایی که در این زمینه همکاری لازم را ندارند شناسایی شد، یکی از این دستگاه‌ها بنگاه‌های مسافربری برون شهری هستند که میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در آن‌ها بسیار پایین است و مصوب شده است مدیران دستگاه‌ها احضار شده و نسبت به انجام تکالیف‌شان توجیه شوند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: بحث دوم اثربخشی درمانگاه‌های سرپایی و تزریق رمدسیور بود که در پیک‌های گذشته نیز شاهد بودیم که اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته بود اما مدتی است که به دلیل مشکلات مالی متوقف شده است. بنابراین دو پیشنهاد در این زمینه به ستاد ملی مقابله با کرونا و قرارگاه مقابله با کرونا در کشور داشتیم.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: پیشنهاد اول این است که سازمان‌های بیمه‌گر بهای این آمپول را به دانشگاه‌ها پرداخت کنند. پیشنهاد دوم هم این است که منابع مالی را سازمان برنامه و بودجه یا وزارت بهداشت در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهند.

استاندار تهران تصریح کرد: همچنین در خصوص واکسن نیز از وزارت بهداشت درخواست داریم که تقویم گروه‌های سنی را در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دهند تا این دانشگاه‌ها نسبت به نوبت‌دهی تزریق واکسن اقدام کرده و افراد براساس نوبت به مراکز ۸۰گانه استان تهران مراجعه کنند.

کد خبر 613939

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha