معاون پرستاری وزارت بهداشت از اعزام ۲۳۰ پرستار با همکاری فرماندهی بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران و دانشگاه های علوم پزشکی کشور به سیستان و بلوچستان خبر داد.

کرونا در ایران - پرستار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت اظهار داشت: در پی خیز موج  پنجم کووید ۱۹ و افزایش مبتلایان به این بیماری در استان سیستان و بلوچستان و درخواست دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان، ایرانشهر و زابل با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، مشهد، اسدآباد، تربت حیدریه، اراک و خراسان شمالی و همکاری مسئولانه و مدبرانه فرماندهی بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران، تعداد ۲۳۰ نفر از گروه های پرستاری به صورت داوطلبانه و در دو مرحله به سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

وی افزود: ۳۰ پرستار متخصص آی‌سی‌یو از دانشگاه های علوم پزشکی مذکور برای ارتقای کیفی خدمات ارائه‌شده و فعال کردن تیم تنفسی برای نظارت و مدیریت مراقبت کووید ۱۹ در مراکز درمانی این استان مستقر شدند.  

معاون پرستاری با بیان اینکه فرماندهی بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران با اعزام ۲۰۰ پرستار و بهیار به این استان موافقت کرده که از هجدهم تیر در سیستان و بلوچستان مستقر شدند، گفت: با توجه به شدت بیماری و افزایش مبتلایان و بستری‌ها و کمبود نیروی پرستاری، پرستاران داوطلب با هماهنگی معاونت پرستاری برای رفع کمبود نیروی پرستاری به کمک و همراهی همکاران پرستاران خود به منظور خدمت‌رسانی به مردم این استان شتافتند.  

حضرتی استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی را موثرترین و بهترین راه برای کاهش ابتلا و مقابله با کرونا عنوان کرد و گفت: کادر بهداشت و درمان به ویژه پرستاران پس از ۱۷ ماه تلاش شبانه‌روزی از مردم فهیم و صبور ایران می‌خواهند که تا انجام کامل واکسیناسیون، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

کد خبر 613602

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha