روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان طی اطلاعیه‌ای درباره فوت شهروند زاهدانی به دلیل دریافت واکسن کووبرکت واکنش نشان داد.

واکسن برکت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در اطلاعیه‌ای فوت شهروند زاهدانی را به دلیل دریافت واکسن کووایران برکت تکذیب کرد.

در این اطلاعیه آمده است: ساعاتی پیش توییتی منتشر شد که مدعی است یکی از هموطنان بلوچ به نام محمد نور اربابی ۷۱ ساله در روز ۱۶ تیر واکسن کووبرکت را دریافت و پس از ۲۴ ساعت از تزریق واکسن در روز ۱۷ تیر فوت کرده است.

برای اثبات دروغ بودن این خبر کافی است که بدانیم در تاریخ ۱۶ تیر هنوز تزریق واکسن کوو برکت در سیستان و بلوچستان شروع نشده بود و تزریق این واکسن در روز ۱۷ تیر به صورت نمادین برای استاندار سیستان و بلوچستان، معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان و چند تن از خانواده محترم شهدا شروع شد و طبیعتا فوت این هموطن عزیزمان ارتباطی با واکسن برکت نداشته است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: اطلاعات افرادی که تاکنون واکسن دریافت کرده‌اند نیز کاملا موجود و محفوظ است و با وجود تزریق بیش از ۴ هزار دوز از این واکسن در شهر زاهدان، نه تنها موردی از فوت اتفاق نیفتاده، بلکه حتی عارضه جدی نیز گزارش نشده است.

در پایان این اطلاعیه آمده است: با شروع گسترده تزریق واکسن ایرانی به افراد بالای ۵۰ سال در سیستان و بلوچستان و استقبال گسترده و دلگرم‌کننده هموطنان انتظار داشتیم تا تحرکات رسانه‌ای اپوزیسیون خارج‌نشین برای محروم کردن مردم عزیزمان از این فرصت ارزشمند شروع شود، اما نه اینقدر با عجله و ناشیانه.

کد خبر 613529

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    5 8
    معلوم که نشده هنوز واکسن برکت در مقابل ویروس هندی مقاومه یا نه، بعد اون وقت ما چطوری بزنیم؟