رئیس انستیتو پاستور ایران در خصوص واکسن مشترک ایران و کوبا (پاستوکووک) گفت: تست بالینی واکسن در ایران به اتمام رسیده و نتایج اولیه تست در اواخر مردادماه مشخص می‌شود.

واکسن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، دکتر علیرضا بیگلری، رئیس انیستوپاستور ایران با بیان اینکه ۴۴هزار نفر در کوبا و ۲۴هزار نفر در ایران در فازهای مطالعات بالینی واکسن پاستوکووک قرار گرفتند، عنوان کرد: هشتم تیرماه مجوز اضطرار واکسن پاستوکووک صادر شد.

به گفته رئیس انستیتو پاستور ایران، ‌با وجود اینکه مطالعات در فاز سوم ایران و کوبا انجام گرفت نتایج منتشر شد و نشان داد ۹۲ درصد واکسن موفق بوده است. همچنین در برابر جهش‌های شایع همچون بتا و آفریقای جنوبی نیز تا ۹۲ درصد کارایی داشته است.

بیگلری افزود: نتایج نشان داد واکسن پاستوکووک از شیوع فرم شدید بیماری و مرگ و میر نیز به صورت صددرصدی جلوگیری می‌کند که این نتیجه درخشانی برای واکسن است.

وی ادامه داد: اکنون کارآزمایی بالینی در ایران برای واکسن مشترک ایران _کوبا انجام شده و در اواخر مردادماه نتایج اولیه آن مشخص می‌شود.

مطالعات کارآزمایی واکسن برای افراد زیر ۱۸ سال

وی در خصوص کارآزمایی بالینی افراد زیر ۱۸ سال گفت: این مطالعات در کوبا انجام شده که نتایج موثر بوده است؛ با پایان یافتن این مطالعه روی کودکان و مجوز وزارت بهداشت واکسن را در این قشر نیز استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 613315

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha