معاون پرستاری وزارت بهداشت از اعزام ۲۳۰ پرستار با همکاری فرماندهی بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران و دانشگاه های علوم پزشکی کشور به سیستان و بلوچستان خبر داد.

کرونا در ایران - پرستار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت اظهار داشت: در پی خیز موج  پنجم کووید ۱۹ و افزایش مبتلایان به این بیماری در استان سیستان و بلوچستان و درخواست دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان، ایرانشهر و زابل با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، مشهد، اسدآباد، تربت حیدریه، اراک و خراسان شمالی و همکاری مسئولانه و مدبرانه فرماندهی بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران، تعداد ۲۳۰ نفر از گروه های پرستاری به صورت داوطلبانه و در دو مرحله به سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

وی افزود: ۳۰ پرستار متخصص آی‌سی‌یو از دانشگاه های علوم پزشکی مذکور برای ارتقای کیفی خدمات ارائه‌شده و فعال کردن تیم تنفسی برای نظارت و مدیریت مراقبت کووید ۱۹ در مراکز درمانی این استان مستقر شدند.  

معاون پرستاری با بیان اینکه فرماندهی بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران با اعزام ۲۰۰ پرستار و بهیار به این استان موافقت کرده که از هجدهم تیر در سیستان و بلوچستان مستقر شدند، گفت: با توجه به شدت بیماری و افزایش مبتلایان و بستری‌ها و کمبود نیروی پرستاری، پرستاران داوطلب با هماهنگی معاونت پرستاری برای رفع کمبود نیروی پرستاری به کمک و همراهی همکاران پرستاران خود به منظور خدمت‌رسانی به مردم این استان شتافتند.  

حضرتی استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی را موثرترین و بهترین راه برای کاهش ابتلا و مقابله با کرونا عنوان کرد و گفت: کادر بهداشت و درمان به ویژه پرستاران پس از ۱۷ ماه تلاش شبانه‌روزی از مردم فهیم و صبور ایران می‌خواهند که تا انجام کامل واکسیناسیون، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

کد خبر 613602

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha