سازمان ناظر بهداشتی فرانسه (HAS) توصیه کرده است که همه کارکنان بهداشتی که در تماس با افراد آسیب‌پذیر در برابر عفونت کووید-۱۹ قرار دارند، به طور اجباری واکسینه شوند.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز HAS فرانسه همچنین استفاده از واکسن‌های کرونای پیشرفته از نوع mRNA شامل واکسن‌های فایزر/بیونتک و مدرنا را برای کند کردن انتشار گونه واگیرتر دلتای کروناویروس را توصیه کرده است، چرا که محافظت بیشتری در برابر این گونه نسبت به انواع دیگر واکسن کرونا ایجاد می‌کند.

این سازمان همچنین توصیه کرده است که فاصله میان دوز اول و دوم واکسن‌های کرونا کوتاهتر شود و افراد بالای ۵۵ سالی که واکسن آسترازنکا دریافت کرده‌اند، دوز دوم واکسن از نوع mRNA دریافت کنند.

در بیانیه HAS آمده است: «با اینکه شمار موارد جدید بیماری و فشار بر نظام بیمارستانی نسبتا پایین است، پویایی همه‌گیری در فرانسه قابل‌توجه است و ممکن است به سرعت به بدتر شدن وضعیت بهداشتی بینجامد.»

این توصیه‌های HAS هفتاد و دو ساعت پیش از سخنرانی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه خطاب به ملت فرانسه اعلام می‌شود که قرار است درباره تحول همه‌گیری و راهبرد دولت او برای مهار کردن اثر موج ظاهرا گریزناپذیر چهارم شیوع کرونا به گفته بسیاری از دانشمندان در این کشور باشد.

قبلا ۹۴ پزشک شامل روسای بخش‌های بیمارستان در مقاله مشترکی در بخش نظرات شماره ۴ ژوئیه هفته‌نامه «ژورنال دو دیمانش» خواستار آن شده بودند که دولت با گذراندن قانونی واکسیناسیون کارکنان آسایشگاه‌های سالمندان و بیمارستان‌ها را تا اوائل سپتامبر (شهریور) اجباری کند تا از موج چهارم همه‌گیری در این کشور به علت پیشرفت سریع گونه‌ی دلتای کروناویروس جلوگیری شود.

بر اساس گزارش فدراسیون بیمارستان‌های فرانسه تا به حال فقط ۵۷ درصد مراقبان در آسایشگاه‌های سالمندان و ۶۴ درصد کارکنان بیمارستان‌ها واکسینه شده‌اند. انتشار شایعات ضد واکسیناسیون در رسانه‌های اجتماعی به عنوان یکی از دلایل اکراه این کارکنان از واکسینه شدن ذکر می‌شود.

سازمان ناظر بهداشتی فرانسه همچنین می‌گوید دولت باید به واکسیناسیون اجباری همه جمعیت کشور هم فکر کند تا در صورت لزوم برای گرفتن چنین تصمیمی آماده باشد.

کد خبر 613213

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha