رئیس جمعیت هلال‌احمر از ارسال نخستین محموله بهداشتی - درمانی به استان سیستان و بلوچستان و تداوم ارسال محموله‌های دیگر تا زمان کنترل بیماری در این استان خبر داد.

کریم همتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کریم همتی رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: استان سیستان و بلوچستان از چندی پیش در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته که با توجه به مشکلاتی همچون خشکسالی، این استان با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است.

وی افزود: در همین راستا هلال احمر با توجه به مسئولیت اجتماعی که دارد برای کمک به این عرصه ورود کرده و با مشارکت ۲۱ خیریه کشوری و بومی، بنا به شرایط و میزان شیوع کرونا، استان را تقسیم‌بندی کرده و برای ارائه خدمات به مردم و پیشگیری از شیوع ویروس وارد عمل شده‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: اولین محموله کمک به مردم استان سیستان و بلوچستان با همکاری خیریه‌ها ارسال شد و تلاش بر این است که تقریبا هر روز محموله‌ای به این منطقه ارسال شود تا شاهد بهبود وضعیت این استان شویم.

همتی تصریح کرد: محموله نخست شامل ۲۲۰ کپسول اکسیژن ۴۰ و ۵۰ لیتری، یک میلیون و ۲۰۰ هزار عدد ماسک و ۱۸ دستگاه اکسیژن‌ساز به استان سیستان و بلوچستان ارسال و به‌زودی محموله دوم نیز آماده خواهد شد. ما همزمان با کمک های بهداشتی، بسته های حمایت غذایی را نیز به این استان ارسال خواهیم کرد.  

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: به دنبال ایجاد منابع آب پایدار در استان سیستان و بلوچستان هستیم و از خیرین نیز در این عرصه استفاده خواهیم کرد. بازسازی قنوات و ارسال تانکرهای آب نیز در دستور کار قرار گرفته است. تیم پزشکی به منطقه اعزام می شود تا مقوله درمان نیز همزمان پیش برده شود. اگر هموطنان و خیرین امروز در کنار ما باشند مشخصا می توانیم از این وضعیت سخت نیز عبور کنیم. سال گذشته با برگزاری طرح نذر آب ۳ خدمات خوبی به شهروندان استان سیستان و بلوچستان ارائه شد و امید است امسال نیز این اتفاق خوب پس از عادی شدن شرایط کرونایی تحت عنوان نذر آب ۴ تحقق یابد.

کد خبر 612334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha