گروه اجتماعی: با به حدنصاب رسیدن نوبت دوم مجمع عمومی عادی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران ابهام حقوقی درمورد انجمن صنفی روزنامه‌نگاران برطرف شد.

مجمع عمومی انجمن صنفی روز پنجشنبه ۳۱ مرداد در تالار حسینیه ارشاد تشکیل و اعضای هیأت‌مدیره و بازرسان جدید انجمن با رای بیش از ۹۳۰ نفر از روزنامه‌نگاران کشور انتخاب شدند.

در انتخابات انجمن صنفی روزنامه نگاران به‌ترتیب کریم ارغنده پور، ماشاءالله شمس‌الواعظین، بهروز گرانپایه، علی مزروعی، عذرا فراهانی، ابوالحسن مختاباد و ایرج جمشیدی با بیشترین آرا به‌عنوان اعضای اصلی هیأت‌مدیره و محمد رضا مقیسه، اسماعیل آزادی و شهریار شمس مستوفی به‌عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

همچنین دلبر توکلی، مهرداد خدیر و فرزام شیرزادی نیز به‌عنوان بازرسان اصلی و محمد رضا فهمیزی وقنبر حاجی‌وند به‌عنوان بازرسان علی‌البدل برگزیده شدند.

قرار بود اگر تعداد حاضران در مجمع به ۱۰۸۵ نفر برسد، مجمع عمومی فوق‌العاده برای اصلاح بندهایی از اساسنامه نیز برگزار شود اما به‌دلیل به حد نصاب نرسیدن، مجمع عمومی فوق العاده برای اصلاح اساسنامه به آینده موکول شد.

امابا وجود  احتمال  انحلال انجمن صنفی روزنامه نگاران، این نهاد صنفی با برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه، اعضای جدید هیأت‌مدیره و بازرسان خود را انتخاب کرد.

بدین ترتیب با برگزاری مجمع عمومی و رسمیت یافتن آن در نوبت دوم، ایراد قانونی وزارت کار و تایید آن توسط دیوان عدالت اداری برطرف شد.

برابر اساسنامه فعلی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران تنها دو نوبت برای برگزاری مجمع عمومی پیش‌بینی شده و اساسنامه درباره برگزاری نوبت سوم سکوت کرده بود.

اما انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران در سال ۸۵ با استناد به عرف مجامع عمومی و استعلامی که از وزارت کار دولت هشتم اخذ کرده بود، نوبت سوم انتخابات را هم برگزار کرد که با اشکال وزارت کار و نپذیرفتن دلایل انجمن، کار به شکایت از وزارت کار و سپس به دیوان عدالت اداری موکول شد.

دیوان عدالت ابتدای فروردین شکایت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران را وارد ندانست و بنا براین هیأت‌مدیره انجمن در دو نوبت اقدام به برگزاری مجمع عمومی برای برطرف ساختن ایراد وارده وزارت کار کرد که در نوبت دوم با بسیج اعضا مانع انحلال انجمن صنفی شد.

در این نشست، ناظر وزارت کار حضور نداشت اما اسناد برگزاری انتخابات، هفته آینده برای تایید وزارت کار به این وزارتخانه ارسال خواهد شد.

کد خبر 61219

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز