همشهری آنلاین: یک روزنامه‌نگار ایرانی برای نخستین بار عضو علی‌البدل هیئت‌مدیره فدراسیون جهانی روزنامه نگاران(ifj) شد.

به گزارش همشهری آنلاین کریم ارغنده پور عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران در بیست و ششمین کنگره فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران IFJ  که از 7 تا 11 خرداد در مسگو برگزار شده بود، با بیش از 120 رأیی که از سوی مجمع عمومی به دست آورد به عنوان عضو علی‌البدل هیئت‌مدیره این فدراسیون انتخاب شد.

گزارش همشهری آنلاین از سایت فدراسیون جهانی روزنامه نگاران  حاکی‌است که در این مجمع که هر سه سال یک بار برگزار می‌شود، جیم بوملها (Jim Boumelha) از اتحادیه صنفی روزنامه‌نگاران ایرلند به عنوان رئیس فدراسیون جهانی روزنامه‌نگاران انتخاب شد.

همچنین روزنامه‌نگارانی از فلسطین، هند، ژاپن و سریلانکا در هیئت‌مدیره اصلی این اتحادیه حضور دارند.

گزارش همشهری آنلاین حاکی است با توجه به اینکه در مجمع عمومی قبلی تصویب شده بود که از هر قاره ای حد اقل یک عضو در هیئت مدیره حضور داشته باشد، لذا فضای انتخابات این دوره به گونه ای شکل گرفت که نمایندگان تمامی قاره ها در هیئت مدیره اصلی حضور داشته باشند.

این دومین بار است که از سوی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران نمایندگانی دراین مجمع حضور می یابند.

پیش از این هم در مجمع قبلی که در آتن برگزار شده بود دو  نماینده از سوی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران  حاضر شده و حتی در انتخابات هم شرکت کرده بودند اما رای لازم را به دست نیاوردند.

اما دراین دوره رایزنی های صورت گرفته با روزنامه نگاران ونهادهای صنفی دیگر سبب شد تا نماینده ایران رای لازم برای قرار گرفتن در جمع اعضای علی البدل را به دست آورد.

 اگرچه انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران نزدیک به هشت سال ارتباط مستمر با فدراسیون جهانی روزنامه‌نگاران دارد، اما از سه، چهار سال قبل این نهاد بین‌المللی تعاملی جدی را با انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران آغاز کرده است که برگزاری دو دوره کارگاه‌های آموزشی پیمانهای دسته جمعی کار از سوی این فدراسیون در محل انجمن و با حضور نمایندگان آنها از لبنان و دانمارک از جمله آنهاست.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران نمایندگی فدراسیون جهانی برای اعطای کارت عضویت این فدراسیون را به اعضای خود دارد که تا کنون نزدیک به هزار عضو انجمن صنفی در عضویت فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در آمده‌اند.

کد خبر 24005

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز