همشهری‌آنلاین: سرای روزنامه‌نگاران با تجلیل از دکتر کاظم معتمد‌نژاد و مرتضی نبوی و رونمایی از کتاب مطبوعات ایرانی سید فرید قاسمی عصر روز چهارشنبه،۷ اردیبهشت در مکان سابق نشر‌آوران در خیابان یوسف‌آباد گشایش یافت

سرای روزنامه‌نگاران ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین در این مراسم که با حضور جمعی از چهره‌های شناخته شده عرصه روزنامه‌نگاری و مدیران مسئول برخی نشریات و خبرگزاری‌ها برگزار شد، ابتدا از دکتر کاظم معتمدنژاد، پدر علم ارتباطات ایران، و سید مرتضی نبوی،‌مدیر مسئول روزنامه رسالت تجلیل به عمل آمد و سپس از کتاب مطبوعات ایرانی سید فرید قاسمی ، رونمایی و از تلاش‌های این مورخ سخت‌کوش عرصه مطبوعات تقدیر به عمل‌آمد.

قاسمی هم در سخنانی با اشاره به برخی رخدادهای تاریخی در مطبوعات ایران  گفت که امیدوار است روزی را شاهد باشد که روزنامه‌نگار به خاطر نوشتن دچار مصیبت و زندان نشود و رسانه‌ای توقیف نشود.

ghasemi

خبرگزاری آریا نیز در گزارشی از برگزاری این مراسم به سخنان محمد جعفر محمدزاده، معاون مطبوعاتی اشاره کرد که گفت:سرای روزنامه نگاران ایران، سرای همدلی است و با همین نیت هم راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: خانه‌ای را آماده کرده ایم گرچه کوچک اما خانه‌ای امن برای مطبوعات است تا با استفاده از این سرا، بتوان در جهت رشد و تعالی مطبوعات گام برداشت.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد تاکید کرد: با مطالعه‌ای که انجام داده‌ایم، به این نتیجه رسیدیم که نمایشگاه و جشنواره مطبوعات نیازمند تغییرات جدی است. یکی از این تغییرات جشنواره فصلی که بهترین‌های مطبوعات معرفی شوند، نمایشگاه‌های تخصصی و ... است.

محمدزاده اظهار داشت: صدای مطبوعات ما به آن طرف مرزها نمی‌رسد و خبرهای خارجی که در سایت ها قرار می‌گیرد، گاهی از سوی افرادی که آن خبرها را منعکس کرده‌اند، تحریف می‌شود اما با این تفاسیر در بخش بین‌الملل فعالیت‌هایی آغاز شده است.
وی همچنین از سامانه خرید نشریات تخصصی خبر داد و گفت: همه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند به آن سازمان مراجعه کرده و و نشزیه مورد نظرشان را دریافت کنند.

در بخش دیگری از این مراسم محمد حسینی تصریح کرد: این سرا، سرای افزایش معرفت و همدلی است و تشکر می‌کنم از معاون مطبوعات که این تغییرات را انجام داده است.

وی ادامه داد: ممکن است ما افکار مختلفی داشته باشیم اما همه در سرافرازی ایران تلاش می‌کنیم و این مرکز در صورت همکاری می‌تواند برای ارتقاء کیفیت مطبوعات موثر باشد. همه افراد برای آبادی ایران در تلاش هستند پس مطبوعات ایران هم باید پیشرفت کند.

حسینی تصریح کرد: ما باید مشاهیر همه زمینه‌ها را معرفی کنیم تا به دست فراموشی سپرده نشوند و برای اینکه بتوانیم جامعه را به ادب و اخلاق دعوت کنیم، خودمان باید پیشگام باشیم.

به گزارش همشهری‌آنلاین حجت‌الاسلام سید محمود دعاییٰ؛محمدمهدی فرقانی؛امیدعلی مسعودی؛امیر محبیان(مدیرعامل آریا) و رضا مقدسی(مدیرعامل مهر) و جمعی دیگر از اصحاب رسانه در این مراسم حضور داشتند.

به گزارش همشهری‌آنلاین سرای رسانه قرار است علاوه بر نمایشگاه کتاب مختصری که در جنب ساختمان نشر‌آوران ایجاد شده ،‌مکانی باشد برای برگزاری نشست‌های تخصصی در زمینه مطبوعات و نیز برخی از خدمات از جمله مشاوره‌های حقوقی به روزنامه‌نگاران را هم به روزنامه‌نگاران ارائه کند.

بر اساس سخنانی که آقای محمدزاده اعلام کرد، قرار است هر فصل به مطالب مهم روزنامه‌نگاران توجه شود و جوایزی به برترین‌ها اهداء شود.

او همچنین در نشست صمیمی بعد از مراسم گفت که همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب مکانی مناسب را به نام سرای روزنامه‌نگاران در نمایشگاه کتاب در نظر گرفته است که این مکان به روزنامه‌نگاران امکانات و خدماتی ارائه می‌کند که مانند سابق در نمایشگاه سرگردان نشوند.

برگزاری جشنواره تخصصی نشریات غذایی و نشست مربوط به اخلاق رسانه‌ای از نخستین برنامه‌های سرای روزنامه‌نگاران و معاونت مطبوعاتی است که در آینده نزدیک خبرهای تکمیلی آن اعلام خواهد شد.

کد خبر 133615
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز