همشهری آنلاین: برنامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد حقوق ارتباطات در شورای عالی گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری مورد تأیید قرار گرفت و این شورا با تأسیس دوره مذکور در دانشگاه علامه طباطبایی موافقت کرد.

این برنامه آموزشی مدتی پیش از سوی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی تدوین و در شورای تحصیلات تکمیلی و همچنین در شورای دانشگاه تصویب شده بود.

به گزارش همشهری آنلاین، تأسیس دوره کارشناسی ارشد حقوق ارتباطات برای پاسخگویی به نیاز مبرم کشور به تأمین خدمات حقوقی ارتباطی و به‌ویژه کمک به آموزش تخصصی قضات، وکلای دادگستری، و مشاوران حقوقی دست اندرکار در مسائل حقوق مطبوعات و سایر وسایل ارتباط جمعی، و همچنین متخصصان حقوقی فعالیت‌های ارتباطات دور و فن‌آوری‌های نوین اطلاعات صورت گرفته است.

به همین منظور در این دوره دو گرایش خاص با عنوان‌های «حقوق ارتباطات جمعی» و حقوق تکنولوژی‌های نوین اطلاعات پیش‌بینی شده‌اند.

ایجاد این دوره با توصیه‌ها و مساعدت‌های دکتر نجفقلی حبیبی و دکتر سید صدرالدین شریعتی رئیس پیشین و رئیس کنونی دانشگاه علامه طباطبایی و پیگیری‌های دکتر محمدرضا ضیایی بیگدلی و دکتر حسنعلی مؤذن‌زادگان رئیس قبلی و رئیس فعلی دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه و با کوشش‌های خاص دکتر رؤیا معتمدنژاد و کمک‌های مشورتی دکتر کاظم معتمدنژاد تحقق یافته‌است.

نخستین دانشجویان این دوره از میان شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاه‌های کشور در سال جاری انتخاب می‌شوند و برنامه‌های درسی آنها از زمان شروع نیمسال تحصیلی اول ۷۷-۷۸ در مهرماه آینده آغاز خواهد شد.

کد خبر 45109

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز