چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: پرسپولیس خوب بازی می‌کند، نه به خوبی آن سال‌ها که در پانزده دقیقه اول هر تیمی را از پا در می‌آورد، اما خوب بازی می‌کند.

دیگر طرفداران پرسپولیس حاضرند ساعت 8 شب ماه رمضان به ورزشگاه بیرون از شهر آزادی بیایند تا بازی پپرسپولیس را ببینند، بازی زیبای‌ پرسپولیس را.
پرسپولیس سه‌شنبه شب 25 مهر هم در برابر سایپا زیبا بازی کرد و توپ را به راحتی تا دروازه سایپا می‌آورد اما بخش زیبای کار همین‌جا پایان می‌یافت. زشتی کار پرسپولیس این بود که کسی نمی‌توانست گل بزند، به همین راحتی.

 اگر فرزانه دروازه خودی را در دقیقه 20 باز نمی‌کرد معلوم نبود که آیا پرسپولیس در نیمه اول به گل می‌رسید یا نه. در عوض سایپا نشان داد که خوب از موقعیت‌ها استفاده می‌کند. در دقیقه 43 مهاجم این تیم به راحتی یک پنالتی از کریم باقری گرفت تا سایپا فرصت رسیدن به گل را به دست بیاورد. پنالتی را در تیمی که علی دایی در آن بازی می‌کند چه کسی می‌زند؟ بله، علی دایی بازیکن و سرمربی شماره 10. و چه خوب هم پنالتی می‌زند مثل همیشه محکم و مطمئن. آقای سرمربی سرمربی‌گریش را با گل‌زنی آغاز کرد تا در برابر 50 هزار تماشاگر پرسپولیس نیمه اول بازی را با نتیجه مساوی به پایان برساند.
در نیمه دوم پرسپولیس باز هم زیبا بازی می‌کرد اما زشتی بازیش بیشتر نمود پیدا کرد؛‌ کسی در این تیم گل‌زدن بلد نبود. توپ‌ها یک به یک هر می‌رفتند و در همین حال سایپا هم کم گل خرا ب نکرد.

در دقیقه 63  این بار نوبت فرشید کریمی بود تا  با انجام خطا بر روی مهاجم سایپا یک بار دیگر به سرمربی شماره 10 فرصت گل‌زنی بدهد. این بار البته بر خلاف باقری که تنها پنالتی داد کریمی از بازی هم اخراج شد. اولادی از بازی بیرون کشیده شد و علی‌رضا حقیقی دروازه‌بان دوم تیم پرسپولیس برای اولین بار فرصات پیدا کرد بازی در لیگ برتر را تجربه کند. اما چه تجربه‌ دردناکی! اولین توپی که او مأمور مهار آن شد ضربه‌ای بود که علی دایی از روی نقطه پنالتی می‌زد. دایی پشت توپ قرار گرفت و ضربه را مثل همیشه محکم و مطمئن زد. اما این بار توپ به تور نچسبید. حقیقی در اولین حضورش در یک بازی رسمی برای پرسپولیس به معدود دروازه‌بانان تاریخ لیگ برتر پیوست که ضربه پنالتی دایی را مهار کرده‌اند.
پس از آن پرسولیسی‌ها حملات خود را بیشتر کردند و یاران سرمربی شماره 10 هم با توجه به تعداد بیشترشان بیشتر بر روی دروازه پرسپولیس فشار آوردند. تا این که در دقیقه 82 علی دایی با ضربه سر دروازه تیم سابق خود را برای بار دوم باز کرد. همه چیز تمام شده به نظر می‌رسید چون بازیکنان پرسپولیس گویا قصد گل زدن نداشتند. بازی در دومین دقیقه وقت اضافی رو به پایان بود که بادامکی پس از  آن که چندین موقعیت گل را از دست داده یود بالاخره برای پرسپولیس گل‌زنی کرد.

 با گل بادامکی آرزوی سرمربی شماره 10 برای شروع مربی‌گرشی‌اش با پیروزی نقش بر آب شد:" ما برای سه امتیاز به ورزشگاه آزادی آمده بودیم و فوتبالی که ما انجام دادیم بسیار تهاجمی بود. پرسپولیس شانس آورد که ما از موقعیت‌های خود استفاده نکردیم. هر چند که قبول دارم پرسپولیس هم در این بازی شانس‌های بسیاری برای گلزنی داشت اما، اگر پنالتی من گل می‌شد و خلیلی، مومن‌زاده و صادقی فرصت‌های مسلم گلزنی را از دست نمی‌دادند نتیجه متفاوت از آنچه که رقم خورد، می‌شد.
هر چند که دوست داشتم حرفه‌ی مربیگری‌ام را با برد شروع کنم اما، از عملکرد بازیکنانم رضایت دارم".
پرسپولیس و سایپا امتیازات حساس‌ترین بازی هفته ششم را بین خود تقسیم کردند تا همچنان سایپا با 12 امتیاز در صدر جدول باشد و پرسپولیس با 10 امتیاز  موقتا در مکان دوم. حالا همه چشم‌ها به بازی امشب[چهارشنبه 26 مهر] ملوان و استقلال است. اگر استقلال این بازی را ببرد 12 امتیازی می‌شود و در کنار سایپا قرار خواهد گرفت.
در دیگر بازی‌ها هفته ششم هم این نتایج به دست آمد:
راه آهن یک    پاس 2
گلها: داوود حقی برای راه آهن – هادی شکوری  و محمد نصرتی برای پاس
فولاد صفر    فجرسپاسی 3
گلها: محمد علوی(مدافع فولاد) ، غلامرضا رضایی  و یونس گرائیلی
برق شیراز یک    استقلال اهواز صفر
گل: محمد علی ابراهیمیان
صباباتری 4    مس یک
گلها: محسن بیات، آلن آدویچ (2 گل) و سهراب بختیاری زاده برای صباباتری – علی قربانی برای مس
سپاهان 2     ذوب آهن  صفر
گلها: محسن بنگر و هادی عقیلی (پنالتی)
ابومسلم 2     پیکان یک
گلها: عرفان اولروم  و داود دانش دوست برای ابومسلم _ مهرداد پولادی برای پیکان

سپاهان و ابومسلم با 10 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به پرسپولیس در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند.

کد خبر 6108

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز