سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۵ - ۰۹:۴۰
۰ نفر

حسن حیدری: فوتبال لیگ برتر بعد از یک وقفه کوتاه مدت دوباره به راه می افتد با این تفاوت که این بار در هفته ششم قرار است بازی ها بطور کامل برگزار شود.

مشکل نور ورزشگاه ها نیز در این مدت برطرف شد تا بازیهای لیگ برتر بطور منظم دنبال شود. در زمان تعطیلی لیگ برتر اتفاقات متعددی رخ داد که تیمها نیز از آن متاثر شدند. تحولات گسترده در باشگاه استقلال و رفتن ناگهانی ورنر لورنت از جمله این حوادث بود که باید از این به بعد شاهد تبعات آن بود که چه تاثیر مثبت و منفی بر روند کار دو تیم استقلال و سایپا خواهد گذاشت.

سایپا در مهمترین بازی هفته امشب[25 مهر] به مصاف پرسپولیس می رود. شاید رفتن لورنت از سایپا برای پرسپولیس سودی در بر نداشت زیرا آنها نمی توانند با آنالیز بازیهای گذشته سایپا به برداشت درستی از این تیم برسند. علی دایی با اندیشه های تازه خود قطعا ترکیب متفاوتی را مقابل تیم سابقش به میدان می فرستد.

سایپا اکنون با یازده امتیاز در صدر جدول قرار دارد و می خواهد موقعیت خود را در صدر جدول حفظ کند. سایپا در این بازی ابراهیم شکوری و محسن ارزانی را بدلیل اخراج در بازی قبلی در اختیار ندارد.

از سوی دیگر پرسپولیس که در هفته های اخیر روی جاده پیروزی گام برداشته سعی در تداوم این جریان دارد. لشگر سرخ به مصاف دایی می رود. پرسپولیس با حضور مجدد الونگ الونگ و بهبودی نیکبخت واحدی برای کسب سومین پیروزی متوالی به جنگ سایپا می رود.

ابراهیم اسدی تنها بازیکن غایب پرسپولیس در این دیدار بشمار می رود که بدلیل مصدومیت از همراهی تیمش محروم است. پرسپولیس در جدول رده بندی با 9 امتیاز در مکان سوم قرار دارد.

 در اصفهان دربی این شهر بین تیمهای سپاهان و ذوب آهن برگزار می شود. بوناجیچ مربی سپاهان در این بازی قصد دارد با شیوه تهاجمی و با سه مهاجم شفیعی، کریمی و نوری به میدان رود. در مقابل تیم ذوب آهن که در این فصل نتایج خوبی نداشته در مصاف با همتای اصفهانی خود با آسیب دیدگی 6 بازیکن مواجه است که این موضوع کربکندی را برای ترکیب نهایی تیم دچار مشکل خواهد کرد. در حال حاضر سپاهان با 7 امتیاز در مکان ششم جدول قرار دارد.

در شیراز برق میزبان استقلال اهواز است. اهوازی ها در این بازی  میرزاپور، مصطفی بیژنی و مجتبی شیری را بدلیل آسیب دیدگی در اختیار ندارند. در آن سوی میدان ذوالفقارنسب با تمام قوا می خواهد نتیجه این بازی را به سود خود تغییر دهد تا این تیم به دومین پیروزی خود در این فصل دست یابد. استقلال اهواز با 9 امتیاز تیم چهارم جدول است و قطعا حریف آسانی برای برق شیراز نخواهد بود.

تیم های راه آهن و پاس این هفته بازی حساسی را با یکدیگر برگزار می کنند. این بازی برای مربیان دو تیم حکم ماندن و رفتن را دارد زیرا به نظر می رسد که مربی تیم بازنده در شیب اخراج قرار می گیرد. همسایه های دیر آشنا برای پیروزشدن از تمام نیروی خود بهره می برند. راه آهن با رضوی و پاس با جلالی . راه آهن تنها با یک امتیاز در منطقه قرمز جدول قرار دارد و پاس با 4 امتیاز دوازدهم است.

 صباباتری نیز از جمله تیمهایی است که بواسطه نتایج ضعیف بدست آمده تا پایان هفته پنجم در انتهای جدول ایستاده و در صورت ادامه این روند نیمکت صبا نیز با جابجایی هایی روبرو خواهد شد.

صبا در حال حاضر با کمبودهای بسیاری روبرو است .این تیم همه امکانات یک باشگاه حرفه ای را در اختیار دارد و حتی دارای بازیکنان بزرگی است که هر کدام می توانند روی نتایج تیم تاثیر بگذارند. صبا امروز[25 مهر] در خانه میزبان مس کرمان است. در این بازی یدالله اکبری غایب است اما مصدومیت عباسفرد و آ دویج برطرف شده و آنها در خط حمله بازی می کنند. زاهدی، آلوز و نیک سوزامورا بدلیل آسیب دیدگی در ترکیب مس قرار ندارند.

در سایر بازیهای سه‌شنبه 25 مهر فولاد خوزستان میزبان فجر سپاسی شیراز است. این بازی برای اولین بار در ورزشگاه تختی اهواز برگزار می شود که چمن آن به تازگی عوض شده است.

در مشهد نیز ابومسلم خراسان میزبان پیکان تهران است. نبرد این دو تیم هم امتیاز در جدول رده بندی وضعیت میان جدول را شفاف تر خواهد کرد. دو تیم استقلال و ملوان فردا در انزلی به میدان می روند.

* هفته ششم لیگ برتر جام خلیج فارس
سه‌شنبه 25 مهر ساعت 20: پرسپولیس سایپا (آزادی)
سه‌شنبه 25 مهر ساعت 20: سپاهان ذوب آهن (فولادشهر)
سه‌شنبه 25 مهر ساعت 20: برق شیراز استقلال اهواز (شیراز)
سه‌شنبه 25 مهر ساعت 20: راه آهن پاس (اکباتان)
سه‌شنبه 25 مهر ساعت 20: صباباتری مس کرمان (رباط  کریم)
سه‌شنبه 25 مهر ساعت 20: فولاد خوزستان فجر شهید سپاسی (تختی اهواز)

کد خبر 6036

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز