مجموع نظرات: ۰
جمعه ۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۰
۰ نفر

همه ما عادت‌هایی داریم که ممکن است برخی از آنها به سلامتی‌مان آسیب بزنند. در اینجا عادت‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند به دندان‌ها آسیب برسانند.

دندان

به گزارش همشهری‌آنلاین، مجله سلامت به نقل از the healthy نوشت: همه ما عادت‌هایی داریم که ممکن است برخی از آنها به سلامتی‌مان آسیب برسانند. در این مطلب عادت‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند به دندان‌ها آسیب بزنند. همچنین راهکارهایی بیان شده که می‌گوید چگونه جلوی آنها را بگیرید.

۱- مسواک زدن بعد از خوردن غذا

هنگامی که شما چیزی اسیدی مانند پرتقال یا گوجه‌فرنگی مصرف می‌کنید، مینای دندان به طور موقت نرم می‌شود و به ساییدگی حساس می‌شود. اگر مسواک بزنید، به خصوص با فشار، می‌توانید مینای دندان را از بین ببرید. با افزایش سن بدتر می‌شود، زیرا لثه‌ها با افزایش سن عقب می‌روند و سطح ریشه بیشتری را نشان می‌دهند. اگر می‌خواهید احتیاط کنید، تقریباً ۳۰ دقیقه صبر کنید تا مسواک بزنید. 

۲- داروهایی که باعث خشکی دهان می‌شوند

اگر یک یا چند دارو مصرف کنید- از جمله داروهای ضدافسردگی و داروهای ضددرد- که اثر جانبی کاهش جریان بزاق دارد، سلامت دهان و دندان شما ممکن است به خطر بیفتد.

راه‌حل این نیست که دارو را قطع کنید، مگر اینکه پزشک شما بتواند بدون آن عارضه جانبی گزینه دیگری را ارائه دهد. در عوض، سعی کنید در طول روز آب بنوشید. می‌توانید بزاق را با آدامس‌های بدون قند، نعناع‌های حاوی زایلیتول یا اسپری‌ها، ژل‌ها و قرص‌هایی که مخصوص خشکی دهان طراحی شده‌اند افزایش دهید. 

۳- ورزش بدون محافظت از دندان

فعالیت بدنی مفید است و به سلامت قلب و عروق، کنترل وزن و مدیریت خلق‌وخو کمک می‌کند. همچنین می‌تواند عملکرد مغز را بهبود ببخشد. اگر از دندان‌ها به درستی محافظت نشود، ممکن است آسیب ببینند.

محافظ مخصوص دهان در صورت برخورد به صورت، یک بالشتک در اطراف دندان‌های شما ایجاد می‌کند. در صورت وجود خطر تماس بدنی، چه در زمین بازی و چه در زمین بسکتبال، می‌توانند بسیار ارزشمند باشند.

۴- زیاده‌روی در استفاده از آب‌لیمو

نوشیدن آب با آب‌لیمو تازه به هضم غذا، تقویت ایمنی بدن و پاکسازی بدن از سموم کمک می‌کند. آب‌لیمو ممکن است یک روند محبوب باشد، اما در مورد فرسایش دندان از رژیم غذایی، آب میوه اسیدی دلیل اصلی است. 

مسواک زدن را پس از مصرف آب‌لیمو بلافاصله به تاخیر بیندازید و همچنین از خمیر دندان برای دندان‌های حساس استفاده کنید. استفاده از نی ممکن است اثرات مضر را نیز کاهش دهد.

کد خبر 609920

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha