مجموع نظرات: ۱۳
جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۴
۰ نفر

برخی کارهای رایج هستند که اغلب افراد عادت به انجام آنها پس از مسواک زدن دارند، در حالی که این کارها پس از مسواک زدن دندان‌ها اشتباه است.

مسواک زدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نمناک، بعد از اینکه دندان‌هایتان را مسواک می‌زنید، ممکن است احساس کنید که هنوز بهداشت دهان را به‌خوبی رعایت نکرده‌اید و فکر می‌کنید که بقایای مواد غذایی هنوز داخل دندانتان باقی مانده است. پس دست به اقدامات مختلف می‌زنید و در نتیجه برای خودتان راهکارهایی را در پیش می‌گیرید؛ اما جالب است بدانید که برخی از اقدامات هستند که بعد از زدن مسواک، نباید آن را انجام دهید که در این قسمت با آنها آشنا خواهید شد.

استفاده از شوینده دهان بعد از مسواک

بعضی از افراد عادت دارند که بعد از مسواک زدن سریع از شوینده استفاده کنند و سال‌هاست این عادت را در خودشان پرورش داده‌اند اما شما هرگز نباید بعد از مسواک از شوینده استفاده کنید. شستن دندان به هر طریقی، باید بعد از غذا خوردن و قبل از مسواک باشد. استفاده از شوینده‌ای که حاوی فلوراید است، به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می‌کند اما نه بعد از اینکه مسواک زده‌اید. زیرا نتیجه مسواک شما را از بین می‌برد.

فلوراید موجود در آن را از بین می‌برد. اگر عادت دارید بعد از تمیز کردن دندان‌ها با مسواک، از دهانشویه استفاده کنید، باید بدانید که فلوراید موجود در خمیردندان اثر خود را از دست می‌دهد و به جایی که غلظت فلوراید بیشتر شود، از غلظتش کاسته می‌شود.

در نتیجه مواد قندی روی دندان شما باقی می‌ماند و پاکسازی نخواهند شد بنابراین وقتی که مسواک می‌زنید و بعد از آن از دهانشویه استفاده می‌کنید، تمام غلظت فلوراید را از بین می‌برید.

فلوراید یک ماده ضروری برای سلامت و زیبایی دندان‌هاست و نباید آن را بشویید. فلوراید باعث محکم شدن ریشه‌های ضعیف دندان می‌شود، مواد معدنی از دست رفته را جبران می‌کند، علائم پوسیدگی دندان را بهبود می‌بخشد و از رشد باکتری‌های مضر هم جلوگیری می‌کند.

دهانشویه برای همه ضروری نیست

مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد که همه افراد نیاز به دهانشویه ندارند. استفاده از آن در زمان درست آسیب‌زننده نیست و استفاده منظم از دهانشویه می‌تواند به جلوگیری از بیماری‌های دهانی دندانی، جلوگیری از پوسیدگی و خوشبو کردن تنفس کمک کند. بعضی از افراد از فواید زیاد دهانشویه بهره‌مند می‌شوند اما استفاده بیش از حد از آن ممکن است باعث مشکلات دندانی، خشکی دهان و حساسیت دندان شود.

نخوردن و ننوشیدن ۳۰ دقیقه بعد از دهانشویه

شما تا نیم ساعت بعد از استفاده از دهانشویه حاوی فلوراید، نباید چیزی بخورید یا بنوشید. متخصصان هشدار می‌دهند که ۳۰ دقیقه بعد از غذا خوردن نباید مسواک بزنید و از طرفی این نکته را برای بعد از دهانشویه هم باید در نظر بگیرید زیرا گوارش در دهان آغاز می‌شود، محیط اسیدی می‌سازد و زمان خوبی برای مسواک زدن نیست.

از طرفی وقتی که بعد از دهانشویه غذا می‌خورید، مواد غذایی حاوی قند و نشاسته و باکتری آنها روی دهان و دندان باقی می‌مانند و اسید تولید می‌کنند و محیط بیش از حد اسیدی می‌شود و همین باعث ضعف ریشه‌های دندان می‌شود و مواد معدنی آن را از بین خواهد برد.

کد خبر 616009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حجت IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    4 5
    یه عمره دکترا می‌گن دهانشویه بعد مسواک استفاده بشه که اثربخشی داشته باشه، الان تو یکی اومدی می‌گی استفاده نکنید. باشه استفاده نمی‌کنیم!
  • حسن رضوی IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    15 4
    این مطلب را میتوانستید در دو خط بصورت مفید و مختصر بیان کنید !
  • PL ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    16 6
    دهانشویه فلوراید رو میشه بعد از مسواک استفاده کرد، اما دهانشویه کلرهگزیدین رو نباید استفاده کرد.
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    15 5
    🤷
  • متن IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    11 4
    مطالب متن با هم متناقض است
  • نا شناس IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    10 3
    میتونستین این همه مطلب رو ۵ خطش کنی کسی هم مثل من که حوصله نداره زودی بخونه رد شه
  • دهانشویه IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    8 3
    الان این حرف زدن بخدا قسم دوتا سه سال دیگه باز یه چیز دیگه میگن میگن این کار اشتباه است یه کار دیگه بکنید همین حرفی که الان زدن یادتون باشه همه زنده هستیم و میشنویم یادتون باشه
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    7 6
    عالی