اگرچه همزمانی ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سبب شد تا توجه و اطلاع‌رسانی کمتری به این موضوع شود، اما شهروندان تهرانی توانستند از بین ۲ هزار و ۲۹۴ کاندیدا، ۲۱ فرد را برای فعالیت در این پارلمان شهری انتخاب کنند.

آبادانی

همشهری آنلاین _ فرهاد کنکاش:   بی‌شک انتخاب این تعداد کاندیدا از بین لیست بلند بالایی که در شورای‌شهر نامنویسی کرده بودند، بسیار سخت بود، اما شهروندان ثابت کردند که می‌توان با دقت برنامه‌ها و شعار کاندیداها را بررسی و افراد شایسته‌ای را برای‌ آبادانی و توسعه پایتخت انتخاب کرد. با توجه به مشارکت زیاد ساکنان منطقه ۱۷ در این دوره از انتخابات، سراغ تعدادی از اهالی رفتیم تا بدانیم مهم‌ترین درخواست آنان از اعضای جدید شورای اسلامی شهر تهران چیست.

درخواست ساکنان منطقه ۱۷ از شورای جدید شهر تهران | قطار آبادانی را پیش برانید
«خیرالله سعادت آگاه»
  • ساخت ایستگاه‌های جدید مترو

«کاندیداهای زیادی به مساجد منطقه ۱۷ از جمله مسجدجامع ابوذر آمده و وعده‌هایی برای‌ آبادانی محله‌ها دادند. درخواست ما از آنها عمل به وعده‌ها و ادامه فعالیت‌های شهری است که در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران در این منطقه شروع شده است.» این جملات را «خیرالله سعادت آگاه» بر زبان می‌آورد و ادامه می‌دهد: «در دوره‌های گذشته اقدام‌های خوبی از سوی شهرداری تهران در منطقه۱۷ با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران انجام شد که نمونه‌اش راه‌اندازی ایستگاه‌های مترو بود. در ضلع جنوبی منطقه یعنی بزرگراه شهید چراغی، ایستگاه‌های مترو زمزم، عبدل‌آباد و شریعتی در خط ۳ راه‌اندازی و باعث تسهیل در تردد ساکنان منطقه شد. لازم است این اقدام شهری در دوره جدید شورای اسلامی شهر تهران ادامه داشته باشد و ایستگاه‌های جدیدی در بخش‌های دیگر منطقه ۱۷ راه‌اندازی شود.»

درخواست ساکنان منطقه ۱۷ از شورای جدید شهر تهران | قطار آبادانی را پیش برانید

این جانباز و برادر شهید «نعمت‌الله‌سعادت آگاه» ادامه می‌دهد: «منطقه ما به دلیل خطوط راه‌آهن در بن‌بست قرار گرفته و دسترسی به مناطق دیگر سخت است. با راه‌اندازی ایستگاه‌های مترو در بخش مرکزی منطقه، این مشکل تا حد زیادی برطرف می‌شود. مترو وسیله‌ای ارزان برای سفرهای درون‌شهری است و ساکنان جنوب شهر استقبال زیادی از آن می‌کنند. بنابراین توسعه خطوط مترو در این مناطق باید در اولویت برنامه اعضای جدید شورای‌شهر باشد.»

درخواست ساکنان منطقه ۱۷ از شورای جدید شهر تهران | قطار آبادانی را پیش برانید
حجت‌الاسلام «احمد اسلامی»/ امام جماعت مسجد موسی بن جعفر(ع) محله ابوذر غربی
  • افزایش سرانه فضای سبز

امام جماعت مسجد موسی بن جعفر(ع) محله ابوذر غربی می‌گوید: «ملت بصیر ایران از ابتدای انقلاب تاکنون وظایف خود را به درستی انجام داده‌اند و حال نوبت افراد منتخب است تا به شایستگی به وظیفه خود عمل کنند. پیش از هر چیز، آنها باید سخنان مردم را به خوبی بشنوند و برای حل مشکلات شهروندان قدم بردارند.» حجت‌الاسلام «احمد اسلامی» ادامه می‌دهد: «ساکنان شهیدپرور منطقه ۱۷ هم همیشه ثابت کرده‌اند که پیرو خط رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و تقدیم ۴ هزار شهید و ده‌ها جانباز در دوران دفاع مقدس، نمونه بارز این ادعاست. با این وجود منطقه ۱۷ از مناطق محروم پایتخت است که متأسفانه کمتر توسعه‌یافته است. این منطقه از کمبود فضاهای سبز، مراکز فرهنگی و تفریحی رنج می‌برد و لازم است اعضای جدید شورای اسلامی شهر تهران فعالیت‌هایی برای افزایش این سرانه‌ها در این بخش از پایتخت انجام دهند.» وی با اشاره به اقدام‌هایی که تاکنون در این منطقه انجام شده می‌گوید: «کارهای خوبی از سوی شهرداری تهران در دوره پنجم شورای‌شهر انجام شده ولی کافی نیست. به‌عنوان مثال؛ مسئولان شهری برای ساخت بوستان‌های جدید در محله‌ها تلاش کردند، اما هنوز سرانه فضای سبز در این منطقه نسبت به جمعیت کم است.»

درخواست ساکنان منطقه ۱۷ از شورای جدید شهر تهران | قطار آبادانی را پیش برانید
«مجتبی متین»
  • افزایش تسهیلات نوسازی

«مجتبی متین» می‌گوید: «کمبودها و مشکلات این منطقه جنوبی پایتخت فقط به دست شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران قابل حل نیست و نیازمند همیاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است. به‌عنوان مثال این منطقه از کمبود مراکز بهداشتی و درمانی رنج می‌برد و با اینکه جمعیت بسیار زیادی نسبت به وسعت کم آن دارد، فقط یک بیمارستان در اینجا فعال است که جوابگوی اهالی نیست. متأسفانه مراکز آموزشی این منطقه هم قدیمی هستند و لازم است فعالیت‌هایی برای نوسازی مدارس انجام شود.» وی در ادامه خطاب به اعضای جدید شورای اسلامی شهر تهران می‌گوید: «در این دوره بهتر است فعالیت‌های بیشتری برای نوسازی بافت‌های فرسوده انجام شود و درخواست ما از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، اعطای تسهیلات ویژه به ساکنان منطقه ۱۷ است تا رغبت بیشتری برای نوسازی ساختمان‌های فرسوده خود پیدا کنند.» وی اضافه می‌کند: «ساخت شهربازی مجهز در این بخش از پایتخت ضروری است تا خانواده‌ها برای ساعتی هم که شده، از امکانات تفریحی استفاده کنند. چنین کارهایی به افزایش روحیه و امید به زندگی ساکنان جنوب تهران کمک قابل توجهی می‌کند.» متین از مدیران شهری می‌خواهد تا در این دوره رسیدگی بیشتری به خانواده‌های کم‌بضاعت کنند؛ چراکه تعداد خانواده‌های بی‌سرپرست در مناطق جنوبی تهران زیاد است.

درخواست ساکنان منطقه ۱۷ از شورای جدید شهر تهران | قطار آبادانی را پیش برانید
«امین مجتهدی»

  • خط آهن زیرزمینی شود

«امین مجتهدی» که در دوره‌های قبل عضو شورایاری منطقه۱۷ بوده و تلاش‌های مدیریت شهری برای‌ آبادانی و توسعه محله‌ها را از نزدیک دیده است، می‌گوید: «فعالیت‌های خوبی در این منطقه انجام شده و لازم است در دوره جدید شورای اسلامی شهر تهران تداوم پیدا کند.» وی ادامه می‌دهد: «یکی از کارهایی که در این دوره انجام شد، زیرزمینی شدن خط آهن تهران‌ـ تبریز بود که با تلاش مدیریت شهری به بار نشست و اکنون روی بام تونل قطارها، باغ‌راه حضرت فاطمه(س) در حال ساخت است. امیدواریم تکمیل این باغ‌راه در برنامه‌های اعضای جدید شورای اسلامی شهر تهران قرار گیرد.» مجتهدی با اشاره به پرداخت ۱۸۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری به شرکت راه‌آهن برای استفاده از زمین‌های آزاد شده در این خط آهن می‌گوید: «ساکنان منطقه۱۷ امیدوارند چنین طرحی در خط آهن تهران‌ـ اهواز هم اجرا شود.

البته شنیده‌ام مسئولان شرکت راه‌آهن درحال افزایش یک خط دیگر در این مسیر هستند و در صورت انجام این کار، مشکلات زیادی به اهالی تحمیل می‌شود. از اعضای جدید شورای اسلامی شهر تهران می‌خواهیم مانع این کار شوند و تا زمانی که طرح زیرزمینی شدن خط آهن تهران‌ـ اهواز اجرا نشده، نصب دیوار صوتی در حریم خط آهن را تصویب و اجرا کنند. با این اقدام، تا حدودی از آلودگی صوتی لب خط کاسته می‌شود.»

درخواست ساکنان منطقه ۱۷ از شورای جدید شهر تهران | قطار آبادانی را پیش برانید

کد خبر 609375

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha