مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

عملیات ساماندهی فضای روسطحی خطوط ریلی تهران- تبریز در منطقه ۱۷ تهران ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

مناطق شهر

پنجشنبه 2هفته پيش (14ارديبهشت) بود كه سرانجام پس از سال‌ها انتظار كار ساماندهي فضاهاي حاشيه‌اي و روسطحي خطوط ريلي در جنوب تهران با اولويت ايجاد فضاي سبز و تأمين روشنايي آغاز شد. به همين منظور اهالي لب خط كه مدت‌ها از معضلات ناشي از زمين‌هاي رها شده اين بخش مثل گرد و خاك، تجمع معتادان و بزهكاران، تخليه غيرقانوني نخاله و مشكلات دسترسي‌هاي بين‌محلي رنج مي‌برند، به بازگشت آرامش به محله‌هاي خود اميدوار شدند.

حال طي اين مدت كار عملياتي فضاي سبز در محدوده ميدان سوزن‌باني (آنجا كه خطوط ريلي به زيرزمين مي‌روند) تا امامزاده حسن به خوبي پيش رفته است. بدين‌منظور فضاي روي تونل‌ها توسط نيروهاي خدماتي و عمراني شهرداري مسطح شده و بلافاصله چمن‌كاري و گلكاري دنبال مي‌شود. اينطور كه گفته شده تا حدود 20روز ديگر 40درصد كار احداث فضاي سبز در منطقه 17تهران به پايان مي‌رسد و سپس كار در منطقه 18دنبال خواهد شد.

در همين ارتباط محسن پيرهادي، عضو هيأت رئيسه دوره چهارم شوراي شهر تهران با تقدير از عملكرد شهرداري منطقه١٧ گفت: طي سال‌هاي گذشته شاهد بوديم كه دولت و شركت راه‌آهن در تأمين منافع شهروندان ضعيف عمل كرده و نتيجه آن مشكلات چندين ساله ساكنان حريم راه‌آهن تهران - تبريز در مناطق ١٧و١٨است. به گفته وي اكنون شهرداري منطقه ١٧ براي توسعه فضاي سبز در اين اراضي رها شده اقدام كرده كه جاي تقدير دارد. پيرهادي با اشاره به اهميت رسيدگي به بهسازي حريم ريلي اظهار داشت:

بهسازي و توسعه فضاي سبز در حريم ريلي براي ساكنان اين منطقه از اهميت فراواني برخوردار است و نمايندگان مردم در شوراي چهارم تلاش مي‌كنند تا در زمان باقيمانده از عمر فعاليت اين شورا، امكانات لازم را براي شهروندان فراهم كنند تا خدمات لازم به شهروندان ارائه شود و شاهد افزايش سرانه‌هاي خدماتي باشيم. عضو شوراي چهارم شهر تهران با تقدير از عملكرد مديريت شهري منطقه ١٧تصريح كرد:

اميدواريم در شوراي پنجم هم موضوع ساماندهي اراضي حاصل از زيرزميني كردن راه‌آهن تهران - تبريز، در دستور كار قرار گيرد و هرچه سريع‌تر حقوق مردم اين منطقه استيفا شود. گفتني است زمين‌هاي حاشيه‌اي و روسطحي خطوط ريلي در مجاورت محله‌هاي بلورسازي، باغ خزانه، مقدم، ابوذر شرقي و غربي، امامزاده حسن، خيابان توليد دارو، شهرك امام خميني، يافت‌آباد، ‌هفدهم شهريور، خيلج‌فارس، سينا، ‌ شادآباد و فتح 27هكتار وسعت دارد. پس از انجام عمليات مذكور، سرانه فضاي سبز به ازاي هر شهروند 2منطقه 17و 18نزديك به 137درصد افزايش مي‌يابد.

کد خبر 370750

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha