اسموتی‌ها نوشیدنی‌های خنک و خوشمزه‌ تابستانی هستند که علاوه‌ بر طرز تهیه آسان آنها، مواد مغذی بسیاری هم به رژیم روزانه‌ ما می‌افزایند. در این مطلب طرز تهیه‌ اسموتی هندوانه را آموزش می‌دهیم.

Watermelon Smoothie - اسموتی هندوانه

به گزارش همشهری‌آنلاین، اسموتی‌ها نوشیدنی‌های خنک و خوشمزه‌ تابستانی هستند. این نوشیدنی‌ها علاوه‌ بر این‌که به‌آسانی آماده می‌شوند، مواد مغذی بسیاری هم به رژیم روزانه‌ شما می‌افزایند. البته اگر رژیم غذایی خاصی دارید باید سعی کنید نوشیدنی‌ها و غذاهای کم کالری را بیشتر بشناسید و از طرفی نباید میزان کالری اسموتی‌ها را دست‌کم بگیرید. در این مطلب طرز تهیه‌ اسموتی هندوانه را به شما آموزش می‌دهیم.

اسموتی هندوانه که در ادامه با طرز تهیه آن آشنا می‌شوید ترکیبی است از هندوانه شیرین، ماست، شیر (یا شیر گیاهی) و عسل یا شکر. بهتر است برای این اسموتی، هندوانه بدون دانه تهیه کنید، زیرا برش زدن آن راحت‌ است و دانه‌ای ندارد که بخواهید آن را جدا کنید. همچنین اغلب هندوانه‌های بی‌دانه طعم شیرین‌تری نسبت به دانه‌دارها دارند.

این نوشیدنی سالم را هم می‌توان برای صبحانه و هم به عنوان میان‌وعده یا بعد از تمرین ورزشی مصرف کرد و هیچ محدودیتی هم در اضافه کردن مواد به آن وجود ندارد. هندوانه میوه شگفت‌انگیزی است. این میوه ۹۰ درصد آب دارد و در یک وعده ۱۰۰ گرمی فقط ۳۰ کالری دارد. همچنین منبع خوبی از ویتامین C و B است.

از آنجا که قسمت اعظم هندوانه را آب تشکیل می‌دهد، بهترین راه برای غلیظ و به‌اصطلاح خامه‌ای شدن اسموتی این است که این میوه را پیش از درست کردن اسموتی در فریزر بگذاریم تا یخ بزند.

کاری که اول از همه باید انجام دهیم این است که هندوانه را به قطعات مکعبی کوچک برش بزنیم و به مدت یک ساعت بگذاریم داخل فریزر بماند. علاوه بر این، می‌توان به جای استفاده از میوه منجمد در اسموتی از یخ خرد شده استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که استفاده از یخ خرد شده حالت آبکی به اسموتی می‌دهد و بافت آن شبیه شیک خامه‌ای نمی‌شود اما عطر و طعمش همچنان شگفت‌انگیز است.

مواد لازم برای تهیه اسموتی هندوانه

یک هندوانه متوسط بدون دانه
یک فنجان شیر بادام یا شیر سویا یا شیر معمولی
نصف فنجان ماست وانیلی
۳ قاشق غذاخوری عسل یا شکر
۲ قطعه کوچک هندوانه برای تزیین
۲ شاخه نعنا برای تزئین

طرز تهیه اسموتی هندوانه | بافت اسموتی را چگونه خامه‌ای کنیم؟

طرز تهیه اسموتی هندوانه با بافت خامه‌ای‌شکل

۱- هندوانه را به تکه‌های کوچک مربعی برش دهید. ترکیب این اندازه در اسموتی راحت‌تر خواهد بود. فراموش نکنید که برای تزئین هم چند تکه هندوانه به شکل دلخواه کنار بگذارید.

طرز تهیه اسموتی هندوانه | بافت اسموتی را چگونه خامه‌ای کنیم؟

۲- تکه‌های کوچک هندوانه را روی کاغذ روغنی بگذارید. البته اگر کاغذ روغنی مخصوص شیرینی‌پزی دارید، اگر هم ندارید می‌توانید با هر وسیله و امکاناتی که در خانه دارید این مرحله را پشت سر بگذارید. قطعه‌های هندوانه تازه بریده شده را با فاصله روی ورقه شیرینی‌پزی قرار دهید. روی آنها را با پلاستیک یا سلفون بپوشانید و به مدت یک ساعت در فریزیر قرار دهید تا منجمد شوند.

طرز تهیه اسموتی هندوانه | بافت اسموتی را چگونه خامه‌ای کنیم؟

۳- پس از یخ زدن تکه‌های هندوانه، به اندازه ۳ فنجان هندوانه یخ‌زده بردارید و در مخلوط‌کن بریزید. روی میوه را با شیر، ماست و عسل (یا شکر) بریزید. مخلوط‌کن را روشن کنید تا مواد یکدست و به‌خوبی مخلوط شوند.

طرز تهیه اسموتی هندوانه | بافت اسموتی را چگونه خامه‌ای کنیم؟

۴- اسموتی هندوانه آماده است. آن را بلافاصله در لیوان خنک سرو کنید. در صورت تمایل با یک هندوانه و نعناع تازه آن را تزیین کنید.

برای خامه‌ای شدن اسموتی، هندوانه را پیش از درست‌کردن اسموتی در فریزر بگذارید تا یخ بزند.► این ایده‌ها را امتحان کنید تا طعم اسموتی هندوانه خود را تغییر دهید:

  • یک فنجان هندوانه یخ‌زده را با یک فنجان توت‌فرنگی یخ‌زده جایگزین کنید. یعنی دو فنجان هندوانه و یک فنجان توت‌فرنگی یخ‌زده در اسموتی بریزید.
  • می‌توانید شیر نارگیل را به عنوان مایع انتخاب کنید یا برای بهبود طعم نارگیل، آب نارگیل به اسموتی اضافه کنید.
  • یک تا ۲ قاشق غذاخوری دانه چیا یا کتان اضافه کنید تا به غلیظ شدن اسموتی کمک کند و نوشیدنی شما غنی از فیبر شود.

چگونه مخلوط‌کن را به‌راحتی تمیز کنیم

برای تمیز کردن مخلوط‌کن کثیف خود کافی است ابتدا ظرف آن را با آب روان بشویید. سپس مخلوط‌کن را تا نیمه با آب گرم و چند قطره مایع ظرفشویی پر کنید. درِ مخلوط‌کن را ببندید و به مدت ۲۰ ثانیه آن را روشن کنید. درنهایت دوباره آن را کامل با آب بشویید.ِ

کد خبر 607858

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha