مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
۰ نفر

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: بیش از دو میلیون و ۴۷۴ هزار نفر در مازندران واجد شرایط شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد هستند که از این تعداد بیش از ۵۱ هزار نفر رأی اولی محسوب می‌شوند.

انتخابات شوراها

حسین حسن‌نژاد با بیان این که تعداد واجدان شرایط رأی دادن در مازندران نسبت به دوره قبل ۱۵۴ هزار و ۳۳۳ نفر افزایش یافته است به همشهری آنلاین گفت: در دوره قبلی انتخابات دو میلیون و ۳۱۹ هزار و ۸۸۲ تن از ساکنان مازندران واجد شرایط رأی دادن بودند. اما روز ۲۸ خرداد دو میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۰۵ نفر در مازندران واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که ۵۱ هزار و ۵۳۲ نفر از این افراد را رأی‌اولی‌ها تشکیل می‌دهند. ۲۶ هزار و ۷۴ نفر از رأی‌اولی‌ها پسران و ۲۵ هزار و ۴۵۸ نفر هم دختران مازندرانی هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۵۶ هزار و ۷۷۰ نفر در مازندران به عنوان عوامل اجرایی انتخابات ۲۸ خرداد در مازندران، درباره تعداد آمارهای شعب اخذ رأی انتخابات ۲۸ خرداد در مازندران نیز اظهار کرد:۴۱۶۲ شعبه اخذ رأی برای انتخابات شوراهای اسلامی در سراسر مازندران تدارک دیده شد که شامل ۴۹۸ شعبه سیار، ۱۵۳۱ شعبه شهری و ۲۶۳۱ شعبه روستایی است. در شهر ساری نیز ۲۶۸ شعبه مکانیزه برای انتخابات الکترونیک شورای شهر در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران افزود: برای انتخابات ریاست جمهوری و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در مازندران نیز ۴۰۵۲ شعبه اخذ رأی تدارک دیده شده است که از این تعداد ۳۶۸ شعبه سیار، ۱۵۳۱ شعبه شهری و ۲۵۲۱ شعبه روستایی است.

این مسئول درباره تعداد نامزدهای شورای اسلامی شهرها و روستاهای مازندران نیز گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار و ۵۲۲ نفر در مازندران برای تصدی کرسی شوراهای شهری و روستایی احراز صلاحیت شدند که با توجه به پیگیری برخی نامزدهای رد صلاحیت شده برای دریافت صلاحیت، احتمال افزایش این تعداد تا روز جمعه وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات مازندران خاطرنشان کرد: در انتخابات شورای شهر ششم شهرهای مازندران ۱۵۱۷ نفر برای تصاحب ۳۳۶ کرسی اصلی پارلمان شهری رقابت می‌کنند. یعنی به طور میانگین برای هر کرسی شورای شهر در مازندران ۴.۵ نفر رقابت دارند.

حسن‌نژاد افزود: مجموع کرسی شوراهای روستایی مازندران نیز ۷۶۸۳ کرسی است که ۱۴ هزار و پنج نفر برای عضویت در این شوراها رقابت انتخاباتی دارند. به عبارتی دیگر در روستاهای مازندران به ازای هر کرسی شورا ۱.۸ دهم نفر رقابت دارند که رقابت نزدیک‌تری نسبت به نامزدهای شورای شهر را در روستاها نشان می‌دهد.

کد خبر 607681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha