مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

جزئیات آماری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مازندران توسط ستاد انتخابات این استان اعلام شد که طبق این آمار مازندرانی‌ها ۶۰.۷ درصد در این انتخابات مشارکت داشتند.

رای گیری  /  انتخابات / ریاست جمهوری 1400

به گزارش همشهری آنلاین، جمعیت واجد شرایط شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد در مازندران ۲ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۰۵ نفر بود. اما بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران یک میلیون و ۵۰۲ هزار و ۴۷۹ تعرفه رأی انتخابات ریاست جمهوری در بیش از چهار هزار شعبه اخذ رأی این استان مورد استفاده قرار گرفت که مشارکت ۶۰.۷ درصدی مردم مازندران در این انتخابات را نشان می‌دهد.

از یک میلیون و ۵۰۲ هزار و ۴۷۹ رأی اخذ شده انتخابات ریاست جمهوری در مازندران، یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۶۸ رأی معادل ۷۸.۸ درصد آراء به صندوق انداخته شده صحیح و ۳۱۹ هزار و ۴۱۱ رأی معادل ۲۱.۲ درصد آرا باطله بود.

در بین نامزدهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری سید ابراهیم رئیسی با ۸۱۹ هزار و ۲۲۵ رأی، ۵۹.۳ درصد آراء رأی‌دهندگان مازندران را به خود اختصاص داد. عبدالناصر همتی ۱۳۲ هزار و ۱۸۰ رأی معادل ۸.۷ درصد آراء مازندرانی‌ها را به دست آورد، محسن رضایی ۱۰۳ هزار و ۵۸۰ رأی برابر با ۶.۸ درصد آراء اخذ شده در مازندران را کسب کرد و ۵۶ هزار و ۸۳ رأی معادل ۳.۷ درصد آراء مازندرانی‌ها به سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رسید.

مازندرانی‌ها در دوره‌های اخیر انتخابات ریاست جمهوری از پیشتازان مشارکت انتخاباتی بودند. به طوری که دوره گذشته ۹۱ درصد، در انتخابات سال ۱۳۹۲ و ریاست جمهوری یازدهم ۸۹.۴ درصد و انتخابات سال ۱۳۸۸ و دوره دهم ۱۰۰.۲ درصد مشارکت انتخاباتی داشتند. سال ۱۳۸۴ و در انتخابات ریاست‌جمهوری نهم نیز مشارکت مردم مازندران ۶۵.۲ درصد بود که بیشتر از مشارکت آن‌ها در این دوره است.

کد خبر 608913

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha