رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: میزان مشارکت مردم کردستان در انتخابات ۳۷/۰۴ درصد است.

معاون سیاسی کردستان

محمدابراهیم زارعی در گفت و گو با همشهری‌ آنلاین افزود: مجموع آرا ماخوذه ۴۵۱ هزار و ۵۹۰ رای است که از این تعداد ۳۳۳ هزار و ۷۳۴ آرا صحیح به صندوق ریخته شده است. آرا باطله نیز ۱۱۷ هزار و ٨۵٦ رای است.

وی با بیان اینکه بالاترین مشارکت در استان متعلق بە شهرستان دیواندرە است، افزود: ۳۷/۰۴ درصد مردم استان کردستان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند. شهرستان دیواندره با ۶۱/۵۰ درصد مشارکت در صدر مشارکت استان قرار دارد.

زارعی اضافه کرد: از تعداد آرا صحیح به صندوق ریخته شده سید ابراهیم رئیسی با ۱٨۵ هزار و ٨۲۴ رای نفر اول و محسن رضایی با کسب ۶۶ هزار و ٨۹۵ رای نفر دوم شده است. وی ادامه داد: عبدالناصر همتی را با ٦٦ هزار و ۲۴۰ رای نفر سوم انتخابی از سوی مردم استان کردستان است. همچنین قاضی‌زاده هاشمی نیز توانسته است ۱۴ هزار و ۷۷۵ رای در استان کردستان به دست آورد.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان با بیان اینکە بیشترین میزان مشارکت در شهرستان‌ها با ٦۱/۵۰ درصد متعلق بە دیواندرە است، گفت: کمترین میزان مشارکت در سطح استان نیز با ۲۶/۴۱ درصد در شهرستان سنندج روی دادە است. وی مجموع تعداد واجدین شرایط رای دادن در استان یک میلیون و ۲۱۹ هزارو ۱۲٦ نفر برشمرد.

کد خبر 608927
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha