تهیه قهوه فوری به سادگی حل کردن یک قاشق چای‌خوری گرانول قهوه در آب است اما مستلزم رعایت نکات و جزئیاتی است که حتما باید آن را بدانید.

latte art - لته آرت - طراحی قهوه

به گزارش همشهری آنلاین، قهوه فوری یکی از انواع قهوه‌های موجود در بازار است که همان‌طور که از اسمش پیداست بسیار سریع آماده می‌شود و در روزهای شلوغ بسیار به کارتان می‌آید. هیچ چیز بهتر از استراحت کردن همراه یک فنجان قهوه بعد از یک روز کاری پرمشغله نیست. مخصوصا اگر با کمترین زمان ممکن بتوانیم یک فنجان قهوه خوش عطر و طعم کنارمان داشته باشیم. در این مواقع بهترین گزینه قهوه‌های فوری هستند. قهوه فوری علاوه بر این که خیلی سریع آماده می‌شود، از لحاظ قیمتی هم مقرون به صرفه است. تهیه قهوه فوری به سادگی حل کردن یک قاشق چای‌خوری گرانول قهوه در آب است اما مستلزم رعایت نکات و جزئیاتی است که حتما باید آن را بدانید.

در این دستورالعمل علاوه بر تهیه قهوه سعی کردیم تمام نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه یک فنجان قهوه خوش‌عطر و طعم را در اختیارتان قرار دهید. ابتدا نکات را دنبال کنید و بعد مراحل تهیه را اجرا کنید.

آب قهوه

اول از هر چیز کتری را با آب تازه پر کنید. فراموش نکنید که اکسیژن آب تازه بیشتر از آبی است که داخل کتری مانده است و باعث بهتر شدن طعم قهوه می‌شود. نکته دیگر در رابطه با آب قهوه این است که مقدار بیشتر از نیاز خود آب داخل کتری بریزید و جوش بیاورید. چون برای این که قهوه شما مدت طولانی‌تری گرم بماند از مقداری آب جوش برای گرم کردن فنجان‌ها قبل از تهیه قهوه استفاده کنید.

  • بهتر است از آب تصفیه شده و سبک برای تهیه قهوه استفاده کنید.
  • نکته مهم دیگر این است که بهترین عطر و طعم قهوه را می‌توانید با استفاده از آبی که کاملاً به نقطه جوش نرسیده است، داشته باشید.

نسبت قهوه به آب

مقدار قهوه مورد نیاز شما واقعاً به میزان قدرت قهوه‌ای که مدنظرتان است و سلیقه‌تان بستگی دارد. برای داشتن عطر و طعم مطلوب از قهوه‌های فوری، به ازای هر ۲۰۰ میلی‌لیتر آب گرم نسبت ۲ گرم (تقریبا یک قاشق چای‌خوری) گرانول فوری قهوه پیشنهاد می‌شود. اما این مقدار کاملا می‌تواند متغیر باشد. با چند بار امتحان کردن مقدار قهوه مورد علاقه‌تان را پیدا خواهید کرد.

روی بسته‌بندی تمام قهوه‌های فوری نوشته از یک قاشق چای‌خوری قهوه استفاده کنید. اما یک قاشق چای‌خوری آرد با یک قاشق چای‌خوری شکر متفاوت است زیرا قند به صورت گرانول است، در حالی که آرد به صورت پودری است. حجم هر ماده ای که می‌تواند روی یک قاشق چای‌خوری بنشیند بسته به بافت آن متفاوت است. بنابراین وقتی تولید کننده قهوه فوری به شما می‌گوید از یک قاشق چای‌خوری استفاده کنید، منظور آن‌ خیلی واضح و دقیق نیست. خودتان با چند بار امتحان کردن مقدار دقیق قهوه را خواهید فهمید و به نتیجه مطلوبتان می‌رسید.

دمای آب

در حالت ایده آل، آب باید در دمای ۹۴ درجه سانتیگراد باشد تا اطمینان حاصل شود که قهوه را نمی‌سوزاند و خوش‌طعم‌ترین فنجان قهوه را خواهید داشت. اگر دماسنج در اختیار ندارید یا اینکه برایتان مشکل است از آن استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم کتری را جوشانده و قبل از ریختن یک دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود. یا اینکه می‌توانید با خاموش کردن کتری قبل از شروع به حباب زدن به دمای حدود ۹۴ درجه سانتی‌گراد برسید.

اضافه کردن شیر

اضافه کردن شیر کاملا اختیاری است اما باید بدانید که چه شیری مناسب برای مصرف با قهوه شما است. اما اگر عاشق لته هستید چرا که نه! البته راه‌های جایگزینی هم هست، مثل مصرف نوشیدنی‌های آماده مانند شیرقهوه آماده (لیوانی)، سولاته کارامل ماکیاتو، سولاته کاپوچینو، و یا سولاته اسپرسو!

فنجان قهوه

فنجان قهوه به هر شکل و اندازه‌ای می‌تواند باشد. بدیهی است که هر فنجان می‌تواند مقادیر مختلف آب را در خود نگه دارد. همان‌طور که وقتی از قاشق چای‌خوری در اندازه‌های مختلف برای اندازه‌گیری قهوه استفاده می‌کنید. در حالت ایده‌آل، می‌توانید فنجان‌های مختلفی امتحان کنید تا زمانی که فنجانی پیدا کنید که دلخواهتان باشد. می‌توانید از فنجان‌های ظریف چینی یا از لیوان‌های سرامیکی ضخیم استفاده کنید. این کاملاً یک انتخاب شخصی است.

منبع: کتاب کاله

کد خبر 606749

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha